Podle odborníků je Škoda Fabia 3. generace dobrou volbou při nákupu ojetiny. Doporučili i motorizace, které jsou spolehlivé, výkonné a mohou ještě ujet mnoho kilometrů.
Říká se mu české Polo, se kterým sdílí podvozek, motory, převodovky i další komponenty. Třetí generace Škoda Fabia je u zákazníku oblíbená a její příběh skončil teprve v loňském roce. Za sedm let se jich prodalo přes milion, což ho řadí mezi úspěšné vozy. Odborníci poradili, zda je koupě ojetiny výhodná a jaké motorizace patří mezi spolehlivější.
Historie a vlastnosti vozidla
Na podzim roku 2014 se poprvé dostala do nabídky Škoda Fabia třetí generace ve standartní a kombi verzi. V prodeji bylo vozidlo s benzínovým motorem 1.0 MPi a 1.2 TSI a s naftovým motorem 1.4 TDI. Nejsilnější benzinový a naftový motor měl ve standartní výbavě DSG převodovku. V roce 2017 byl představen benzin 1.0 TSI a diesel 1.2 TDI. V roce 2018 se vůz dočkal mírného přepracování a vylepšení DSG převodovky. V roce 2021 byla výroba ukončena.
Design je hodnocen lépe než u druhé generace Škoda Fabia. Prodával se s více doplňkovými balíčky a oslovil více věkových kategorií. Odborníci kladně hodnotí pevnou mechaniku vozu, kvalitní zpracování a prostorovost. Škoda Fabia nabízí jeden z největších kufrů ve své třídě a kladně je hodnoceno i zpracování různých detailů. Zvuk dveří je měkký a materiály interiéru jsou celkem kvalitní, ale pod úrovní Pola.
Doporučované motorizace
Zákazníci vozu podle různých průzkumů věří, bývá i kupován jako fleetový vůz. Průzkumy také tvrdí, že Fabia je kupována hlavně klidnějšími řidiči, kteří se o vůz starají, takže ojetiny mohou být zachovalé s menším počtem najetých kilometrů. Problematické mohou být převodovky a některé motory.
Odborníci pozitivně hodnotí i často kritizované tříválcové motory. Dobrou volbou, hlavně do města, je dle jejich slov tříválec 1.0 MPi, ale koupit doporučují spíše turbo verzi 1.0 TSI s výkonem 110 koní. Průměrnou spotřebu mají kolem 5 litrů. Za kvalitní považují dieselový motor 1.2 TDI s výkonem 110 koní, jen první verze mohou mít problém s natahováním řetězu. Hospodárný je také vznětový tříválec 1.4 TDI s výkonem 105 koní, který je prý hlučnější.
Jaký máte názor na vůz Škoda Fabia třetí generace?