Opel nám dal nejkrásnější SUV, jaké kdy vyrobil. Se spotřebou 1,7 l/100 km a cenou 598 tisíc Kč zboří trh. Škoda nemá šanci

Cenová dostupnost by měla být hlavním lákadlem nové generace oblíbeného modelu od Opelu. Soudě dle dosud zveřejněných cen se to opravdu povedlo.

i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Kdo si pamatujete původního nositele tohoto jména, dáte mi tuším za pravdu, že určité kouzlo ten offroad měl. A s trochu přimhouřenýma očima by se možná dal považovat za jednoho z praotců/zakladatelů SUV trhu. S opravdu pěknou, udržovanou Fronterou (s dobře zvolenou příplatkovou výbavou a na pěkných kolech) jste se nemuseli bát ani zaparkovat večer před divadlem nebo operou. Ostatně podívejte se do galerie. A o víkendu vás nezklamala v lese při bivakování. Jaká bude tedy NOVÁ Frontera? Pojďme se na ni podívat společně.

Opel má v prostorných karosériích tradici

Jeden z hlavních rozdílů je zmíněný už v titulku k tomuto článku: nová Frontera může být až sedmimístná. To je něco, co od SUV Opelu zřejmě každý nečekal. Jak k tomu ale generální ředitel Florian Huettl poznamenává: „Obdrželi jsme na sedm míst velmi pozitivní zpětnou vazbu, protože někteří zákazníci potřebují tato sedadla navíc, zejména pokud jde o příměstské a městské použití. I když si myslíme, že většina prodejů Frontery bude pro pětimístnou variantu, sedmimístná verze je příjemným doplňkem.“

Velké japonské SUV má spotřebu 1,5 l/100 km, český importér podstřelil cenu. Vypadá fantasticky, koukněte

iZdroj fotografie: Opel

A pravdou zůstává, že Opel má v sedmimístných variantách nemalou tradici. Jeho technicky velmi dobře vyřešený systém FLEX 7, použitý v několika generacích (nejen) Zafiry a umožňující úplné zaklopení dvou zadních sedaček do podlahy, možná lecjaké rodině pomohl řešit nutnost převozu kamarádů dětí, či jen zkrátka posloužil pro početnější rodinnou sešlost. A Opel evidentně věří, že z těchto klientů se mohou rekrutovat i noví zájemci o sedmimístnou Fronteru.

Různé varianty pohonu pro různé skupiny zájemců

Dalším rozdílem mezi Fronterou dřívější a dnešní je pochopitelně pohon. První generace Frontery vychází z klasického offroadu ISUZU Rodeo (podobně jako větší sourozence Monterey vycházel z ISUZU Trooper), kdy pojmy jako hybrid nebo elektrifikace byly zcela neznámé. Frontera 2024 bude dostupná v několika motorových verzích – jak v plně elektrické verzi s dojezdem 300 km (a verze s prodlouženým dojezdem na 400 km), tak i mild hybridní verzi s 1,2litrovým benzínovým motorem a 21kilowattovým elektromotorem. Odhadujeme, že kombinovaná spotřeba bude v průměru 1,7 l/100 km.

Mazda se nevzdala a představila nový motor. Wankel do plug-in hybridu, spotřeba 1 litr a dojezd 600 km

Troufnu si tvrdit, že zrovna posledně jmenovaná varianta bude v Evropě (a zřejmě nejen v Evropě) mimořádně oblíbená, mild-hybridy v podstatě od svých majitelů nevyžadují žádnou mimořádnou péči, žádné dobíjení. Zato se umí odvděčit úsporným provozem. Dál už opět Florian Huettl: „Důležité je, že Frontera pokrývá opravdu široké publikum vzhledem k tomu, že má mild-hybridní a plně elektrické pohonné jednotky, pěti- a sedmimístné konfigurace, spolu se všemi vyspělými technologiemi, které jsme zavedli.“

Mild-hybridní varianta jako cenově zajímavá nabídka

Opel a celý koncern Stellantis se drží svého plánu uvést na trh od příštího roku pouze plně elektrické modely, a to i přes zpomalení poptávky po elektrických vozidlech v Evropě, nejzřetelněji na domácím německém trhu. Generální ředitel Opelu Florian Huettl uvedl, že automobilka „pevně věří“, že elektromobilita je nejlepší cestou k co největšímu rozšíření mobility bez emisí. „Naším cílem je skutečně učinit tyto vozy dostupnými pro širší zákaznickou základnu,“ řekl Huettl v rozhovoru pro magazín Automotive News Europe. 

EU potvrdila, co už se ví: S hybridy se opravdu podvádí. Do kdy musí majitelé zaplatit dodatečnou daň?

iZdroj fotografie: Opel

Jak tedy vypadá dostupnost v podání Opelu? Plně elektrická Frontery s dojezdem 300 km budou v Německu začínat v přepočtu na 750 tisíci korunách. Na trh bude uvedena i dražší verze na 400 km, která by měla být stále citelně levnější než například srovnatelný Enyaq od domácí Škody Auto. Velmi zajímavá však bude mild hybridní verze s 1,2litrovým benzínovým motorem, jež bude začínat na 598 000 Kč v přepočtu (24 000 EUR). To už je velmi konkurenceschopná cenovka.

Uvidíme, jak se Opelu s novým SUV podaří uspět, nakročeno má k tomu velmi slušně. A jede přitom na vítězné vlně: Opel loni zvýšil své celosvětové prodeje o 15 procent na 670 000 kusů. Prodeje plně elektrických vozů vzrostly o 22 procent a dosáhly 15procentního podílu na celkovém objemu značky. Zejména v porovnání s věčným rivalem z Wolfsburgu vypadají tato čísla velmi optimisticky. Jak to vidíte vy, vyzkoušeli byste novou verzi tradičního jména? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, děkuji moc!

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Co říkáte na nové SUV tradičního jména?

Zdroj: Opel
Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články