Opel je automobilová firma se sídlem v Německu. V roce 2028 očekává revoluční převrat, který takto brzy neplánuje žádná jiná společnost.
Vozy společnosti Opel jsou prodávány nejen po Evropě, ale také v Asii, Africe a Jižní Americe. S výrobními závody se můžeme setkat v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku, Španělsku, a dokonce i Spojeném království. Jedná se o druhou nejstarší značku, která automobily vyrábí. Vozy Opel jsou známé díky své spolehlivosti, ovladatelnosti, ale i prostornosti a pohodlnosti. Mimoto jsou také velmi estetické a co je hlavní, cenově dostupné.
Na revoluční změnu si počkáme do roku 2028
Opel překvapil svět nečekanou informací o změně ve svých výrobních technologiích. Jako první automobilka chystá neuvěřitelný převrat – od roku 2028 má v plánu být značkou, která vyrábí automobily pouze na elektrický pohon. Tento odhad je nejambicióznější v porovnání s ostatními firmami, které o podobném převratu také uvažují.
S ohromující zprávou přišel sám ředitel velké firmy, Michael Lohscheller. Podobný převrat mají v plány i automobilové firmy vyrábějící Audi a Volkswagen, ty ovšem chtějí přejít na 100% elektrickou výrobu až o 5 let později. I firmy Ford a Volvo tuto revoluci plánují, nejdříve ale v roce 2030. Opel by se tak stal první firmou na trhu, která by nabízela vozy pouze na elektrický pohon.
Průlomový model bude Opel Manta Gse ElektroMOD
První verzí zcela na bateriový pohon by měl být model Manta. Jedná se o jednu z největších ikon automobilky, populární hlavně v 70. letech. V plánu je tedy vyrobit vůz, který v sobě bude mít prvky starého modelu v kombinaci s moderními liniemi a technologií. Překvapením ale také je, že výkon nového automobilu bude 108 kW s točivým momentem 255 Nm.
Automobil bude obsahovat baterii o kapacitě 31 kWh. Nový model Opelu tedy slibuje možnost ujetí až 200 kilometrů na jedno nabití. Již nyní Opel elektrické auto má, a to Corsu. I na její velké rozšíření ve světě firma vsází. Chce se držet svého oblíbeného vzhledu, nicméně má v úmyslu cílit na menší dopad na životní prostředí. I nadále je pak kritériem firmy, aby její vozy byly pohodlné, kvalitní, ale i cenově dostupné.