Pagani má nového investora. Zachrání italskou značku před totálním kolapsem?

Vozy značky Pagani jsou klenotem světového automobilového průmyslu a přesto, že existuje pouze jeden model, si společnost získala nového investora.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud máte rádi italskou motoristickou techniku, můžete si vybrat mezi vozy Lamborghini, Ferrari, Maserati anebo Pagani. Druhou možnost si však volí především lidé s výjimečným vkusem, a to za cenu, která mnohdy nemá obdoby. Tato značka je luxusním klenotem automobilového průmyslu a zdá se, že díky novému investorovi bude dále vzkvétat.

Horacio Pagani – muž s vizí 

Zdá se, že doby, kdy se někdo rozhodl vyrábět vlastní značku automobilů, jsou v podstatě minulostí. Na trhu se v posledních zhruba deseti letech objevily akorát vozy Tesla a vozy od chorvatského designéra Mate Rimaca. Jedná se však o moderní design, který má s uměním jen málo společného. V roce 1991 se Horacio Pagani, který získal zkušenosti u Lamborghini, rozhodl založit v malebném San Cesario sul Panaro mezi Modenou a Bolognou společnost Pagani Automobili Modena. A to i přesto, že se trh s exkluzivními sportovními vozy zastavil.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nabízí se tedy otázka, co stojí za to inspirovat svět, aby si lidé s dostatkem peněz chtěli koupit zcela neznámou značku superrychlých a drahých aut. Zdá se, že stačí jít vlastní cestou, která spočívá v kombinaci hodnot, jež jsou pro Horacia Paganiho zásadní. Jeho fascinace díly Leonarda da Vinciho a vědomí důležitosti nejmodernějších řešení tak umožnily stvořit model, jenž vytvořil také pověst značky. Jedná se o Pagani Zonda, který spatřil světlo světa v roce 1999.

Výroba uměleckých děl v automobilovém průmyslu 

Ve světě, kde je vše tvořeno na základě škálovatelného byznysu a kde záleží především na počtu prodaných kusů, je přístup Horacio Paganiho ke stavbě automobilů něčím jedinečným. Jeho cit pro umění a detaily vytvořily něco, co může nabídnout právě jen Pagani. I přesto, že je dnešní doba pro luxusní zboží docela příznivá, značka Pagani se bohužel stále pohybuje v určité mezeře. Aktuálně je totiž zákazníkům k dispozici pouze jeden model: Huayra, takže portfolio nevypadá příliš působivě. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na druhou stranu je však pověst vozů Pagani tak vysoká, že pokud hledáte něco originálního, určitě se obrátíte k této továrně. Horacio Pagani se ale i přesto rozhodl postoupit a přibližně 30 procent akcií společnosti prodal arabskému investičnímu fondu PIF. Očekává se však, že tato transakce přispěje k rozvoji značky a zároveň zachová její vlastnosti, které jsou známé a jedinečné již řadu let.

Zdroj: Wrc.net

Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články