Vozy značky Pagani jsou klenotem světového automobilového průmyslu a přesto, že existuje pouze jeden model, si společnost získala nového investora.
Pokud máte rádi italskou motoristickou techniku, můžete si vybrat mezi vozy Lamborghini, Ferrari, Maserati anebo Pagani. Druhou možnost si však volí především lidé s výjimečným vkusem, a to za cenu, která mnohdy nemá obdoby. Tato značka je luxusním klenotem automobilového průmyslu a zdá se, že díky novému investorovi bude dále vzkvétat.
Horacio Pagani – muž s vizí
Zdá se, že doby, kdy se někdo rozhodl vyrábět vlastní značku automobilů, jsou v podstatě minulostí. Na trhu se v posledních zhruba deseti letech objevily akorát vozy Tesla a vozy od chorvatského designéra Mate Rimaca. Jedná se však o moderní design, který má s uměním jen málo společného. V roce 1991 se Horacio Pagani, který získal zkušenosti u Lamborghini, rozhodl založit v malebném San Cesario sul Panaro mezi Modenou a Bolognou společnost Pagani Automobili Modena. A to i přesto, že se trh s exkluzivními sportovními vozy zastavil.
Nabízí se tedy otázka, co stojí za to inspirovat svět, aby si lidé s dostatkem peněz chtěli koupit zcela neznámou značku superrychlých a drahých aut. Zdá se, že stačí jít vlastní cestou, která spočívá v kombinaci hodnot, jež jsou pro Horacia Paganiho zásadní. Jeho fascinace díly Leonarda da Vinciho a vědomí důležitosti nejmodernějších řešení tak umožnily stvořit model, jenž vytvořil také pověst značky. Jedná se o Pagani Zonda, který spatřil světlo světa v roce 1999.
Výroba uměleckých děl v automobilovém průmyslu
Ve světě, kde je vše tvořeno na základě škálovatelného byznysu a kde záleží především na počtu prodaných kusů, je přístup Horacio Paganiho ke stavbě automobilů něčím jedinečným. Jeho cit pro umění a detaily vytvořily něco, co může nabídnout právě jen Pagani. I přesto, že je dnešní doba pro luxusní zboží docela příznivá, značka Pagani se bohužel stále pohybuje v určité mezeře. Aktuálně je totiž zákazníkům k dispozici pouze jeden model: Huayra, takže portfolio nevypadá příliš působivě.
Na druhou stranu je však pověst vozů Pagani tak vysoká, že pokud hledáte něco originálního, určitě se obrátíte k této továrně. Horacio Pagani se ale i přesto rozhodl postoupit a přibližně 30 procent akcií společnosti prodal arabskému investičnímu fondu PIF. Očekává se však, že tato transakce přispěje k rozvoji značky a zároveň zachová její vlastnosti, které jsou známé a jedinečné již řadu let.