Existuje 15 moderních vozů, které se v této době právě stávají klasikou, a která si stále může normální člověk dovolit.
Jednou z hlavních podmínek pro klasiku byla dlouhý čas historie vozu, což už dnes nehraje takovou roli. Jaké podmínky jsou tedy dnes podstatné? Velmi důležitou se stala rarita vozu, zatímco reputace a příběh v pozadí jsou „jen“ důlěžité. Například vzácné auto na vrcholu vlastní třídy si nejspíš získá status klasiky. Následující přehled zahrnuje vozy, které splňují alespoň jedno z kritérií, a díky ceně jsou stálé dostupné široké veřejnosti.
Klasická a sportovní vozidla
Fiat Panda 4×4 skrývá 1,3 litrový turbodiesel, kterýžto motor nikdy nebyl prodáván ve větším měřítku, takže vůz je vzácnou verzí. Reálně jde o příliš nový model na to být teď klasikou, ale některé varianty budou určitě v budoucnu zbožňovány. Suzuki Swift si vysloužilo místo i na dalším seznamu, a sice vozech, které lze koupit za cenu nové Dacie Sandero. Nejsilnější Sport edice jen čeká na to stát se klasikou.
Audi TT svým designem změnilo hru zevnitř i venku a jeho studený a minimalistický interiér nabízí skutečně sportovního ducha, zatímco exteriér poskytuje harmonii a kombinuje obojí do skvělého celku. Od přepnutí na přední kola vyčnívá Toyota Celia GT-Four jako perfektně vladatelný vůz s dobrým výkonem, uhlazeným chováním a hlavně toyotovou spolehlivost. Šestá generace pokračuje ve výborném provedení a méně kontroverzním stylu předchůdců.
Pokračujeme v prohlídce dalších kusů
Ford Puma se zapsal svojí kampaní se Stevem Queenem, ovšem ne všichni ví, že vůz zdokonaloval tým s závodníkem F1 Jackiem Stewartem. Existuje jich jen několik, ale nejsou rozhodně dráhé. VW Phaeton se dostal do produkce roku 2002, dnes už je vzácný a budoucí klasika z něj vude díky 4,2 litrovému osmiválci. Citroën C6 byl vždycky zvláštní a Francouzi na tom stavěli svou reputaci a tenhle kus je nejspíš poslední z této zvláštní rodiny, takže hodnota poroste.
Co řiní BMW Z4 Coupé tolik vytouženým kusem je jeho vzácnost, protože jen 9 % všech Z4 byly Coupé. Drobné tělo pohání 197 kW, interiér je velmi jednoduchý a čistý, což je recept na budoucí klasiku. Subaru Impreza Turbo se proslavilo v rally a po vítězství Coline McRaea se stalo hitem. Cena roste, což je pochopitelné – klesají počty a auto se stává kuturním fenoménem, takže se možná vyplatí i jako investice.
Blížíme se ke konci výběru
Historická hodnota Porsche 944 ještě nikoho nezklamala a existuje ještě několik kusů, jejichž cena roste kontinuálně v čase. Honda Accord R byla jedním z nejlepších kusů své doby ve variantě červené, černé nebo bílé. Land Rover Defender je kultovním vozem, který bude stát víc, než velí zdravý rozum a trh – pomalý, hlučný, nepohodlný a staromódní, ale stále milovaný a tedy i adekvátně nákladný, protože má „něco“ v sobě.
Mercedes SL55 AMG není zrovna sportovní vůz, ale umí odkrýt i svou divokou stránku díky výkonu 372 kW. Ford Focus RS je jedno z nejlepších aut své generace a jedná se už o „chráněný druh“, takže najít jeden bude velmi obtížné. BMW E39 M5 se výkonem skoro 300 kW jde o jeden z nejsilnějších sedanů, který kdy existoval. Vysoce ceněný kousek považovaný některými za nejlepší auto, které kdy v BMW vyrobili.