Do hry vstupuje ten nejhorší možný konkurent pro Škodu Kodiaq. Francouzské rodinné SUV už má ceník

Velká SUV se sedmi místy, schopná sebrat zákazníky naší Škodě Kodiaq se o úspěch obávat nemusí, zejména pokud budou za výhodnou cenu. Třeba jako tato novinka z Francie.

i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Jakkoli jsem se osobně nikdy v designu Kodiaqu neshlédnul, musel jsem a musím uznat, že to ve finále není špatné auto. A prodejně úspěšné, a jeho nová generace s kompletně přepracovaným interiérem se mi už navíc začíná líbit. Kromě interiéru. Ten se mi líbil od první vteřiny. To všechno ale neznamená, že by Kodiaq neměl den ode dne větší konkurenci. Má, a ne malou. Velká SUV se sedmi místy budou vždy oblíbená, a to nejnovější přidává i Peugeot. Pojďme se na něj podívat společně.

Sedmimístný lev z Francie s velmi stylovým designem

Úvodem musím opravit spojení „velká SUV”. Ani Kodiaq, ani nejnovější Peugeot nejsou opravdu velká SUV a třetí řada sedaček u nich bude vždy tak trochu nouzová. Spíše pro děti. Pokud byste chtěli opravdu sedm míst v plném komfortu, nezbývá, než se poohlédnout po velkých MPV / SUV, ideálně za oceán. Kde pravda taková auta připomínají „pojízdné almary” (SUV speciálně), nicméně i ve třetí řadě najdete dostatek pohodlí pro dlouhou jízdu. Spotřebu ovšem nesmíte příliš řešit.

Jak si ale stojí nová E-5008 proti Kodiaqu? Po designové stránce nadmíru výtečně. Proti přeci jen trochu usedlejším a malinko okoukaným tvarům největšího modelu Škody kontrují Francouzi velmi stylovým, současným lookem, s ostře řezanými křivkami a elegantně provedenou přídí, odrážející plně styl současného designového jazyka Peugeotu. Celkovými proporcemi pak dává novinka i zvenku najevo, že se opravdu nejedná o „drobka“.

Interiéru dominují velké displeje

Interiéru dominuje široký, 21palcový displej zakřivený směrem k řidiči. Základní verze má dvě 10palcové obrazovky spojené k sobě. Zobrazují důležité informace o jízdě a poskytují také funkce infotainmentu. Vzhledem k tomu, že oba displeje jsou umístěné vysoko nad volantem zřejmě tvůrci usoudili, že head-up displej již nebude nutný. Mnoho zákazníků zláká i prostorný zavazadlový prostor, jenž poskytne minimálně 259 litrů (7 míst) nebo 748 litrů (5 míst). Celkem se při sklopených sedadlech dostanete až na 1 815 litrů zavazadlového prostoru.

iZdroj fotografie: Peugeot

Bohatá výbava již v základní verzi

Doba, kdy v základní výbavě i u podobně velkých a dražších modelů nebyla pomalu ani klimatizace jsou naštětstí již dávno pryč. Troufnu si tvrdit, že veké většině zákazníků bude základní výbava, nazvaná Allure bohatě postačovat a zvolí nejvýše nějaký doplněk dle svého naturelu. Druhý stupeň výbavy pak již nabízí i po stránce luxusue vše, včetně například čalounění z Alcantary a umělé kůže v černé barvě s ozdobným prošíváním v zelené barvě. Hrajeme na ekostrunu, pochopte, proto zelená.

Některé prvky základní výbavy Allura:

  • černé látkové a kožené čalounění s růžovým ozdobným prošíváním
  • přepínač jízdních režimů „Eco“, „Normal“ a „Sport“
  • 20palcový HD barevný displej
  • upozornění na změnu jízdního pruhu po zásahu do volantu
  • couvací kamera se 180° zorným polem
  • aktivní nouzové brzdění
  • zadní parkovací senzory
  • 19palcové hliníkové ráfky
  • autonomie optimalizující tepelné čerpadlo (standardně u E-5008)
  • třífázová 11kW palubní nabíječka (standardně u E-5008)
  • systém otevírání a startování bez klíče a „Keyless System Plus“
  • vyhřívaná přední sedadla
  • světlomety a LED světla
  • třízónová automatická klimatizace

Škoda oficiálně ukázala interiéry nového Superbu a Kodiaqu: Design sjednocen, ale laik bude tápat

Luxusnější verze GT k základní výbavě přidává například:

  • čalounění Alcantara a umělá kůže v černé barvě s ozdobným prošíváním v zelené barvě
  • světlomety Pixel LED
  • LED ambientní osvětlení
  • 21palcový zakřivený širokoúhlý HD displej
  • výklopné dveře ovládané pomocí senzorů
  • parkovací asistent s předními a zadními senzory
  • 360° kamera
  • navigační systém v reálném čase
  • hlasové ovládání
  • dva zadní nabíjecí porty USB-C
  • 15W indukční nabíjecí stanice pro chytré telefony vpředu
  • 20palcová aerodynamické hliníkové ráfky (standard u E-5008)
  • sluneční clony ve druhé řadě sedadel

Jako první motorizace bude u nového Peugeotu 5008 nabídnuta mildhybridní verze s osvědčeným zážehovým čtyřválcem PureTech o výkonu 136 k. S ním pak velké SUV, vybavené technologií MHEV 48 V spotřebuje 5,8 až 6 litrů paliva na 100 km díky elektromotoru integrovanému se šestistupňovou automatickou převodovkou. To není marná hodnota. Co se plné elektromobility týče, Peugeot E-5008 začíná verzí s jediným elektromotorem. Maximální výkon je 170 kW a dojezd dle WLTP bude i se 7 cestujícími na palubě zajímavých 660 kilometrů.

Hybridy jsou nejlepším pohonem aut. Proč si to myslím? Jasné jako facka. Po přečtení přesvědčím i vás

Další motorizací pak bude plug-in hybrid 195 e-DCS7, jenž nabídne až 85 kilometrů v plně elektrickém režimu, stejně jako verze s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Ceník nového SUV začíná v Německu u verze Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS 6 na 42 250 EUR (zhruba 1 060 000 Kč v přepočtu, plně elektrický E-5008 pak stojí 51 150 EUR (1 280 000 Kč v přepočtu). Jak vidno, Kodiaqu přibyla zajímavá konkurence, zejména co se nabídky motorizací týče. A navíc za velmi konkurenceschopnou cenu. Jak to vidíte vy, odláká nový Peugeot zákazníky Kodiaqu?

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Co říkáte na sedm míst od Peugeotu?

Zdroj: Peugeot
Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články