Peugeot kdysi zpracoval superauto s motorem V12 a maximální rychlostí 357 km/h. Proč ho nikdy nevydal?

Koncept 907, který Peugeot nikdy nevydal, byl poprvé představen v roce 2004 a dodnes na něj mnoho lidí nezapomnělo. Podívejte se na celý příběh.

i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Existuje mnoho příběhů o koncepčních vozech, které nikdy nebyly uvedeny do výroby, ale jen málo z nich utkví v paměti fanoušků tak dlouho, jako tomu bylo právě u Konceptu 907. Tehdy se Peugeot pokusil bez jakéhokoliv přemýšlení o bezpečnosti a pohodlí vyrobit superauto, které však nikdy nespatřilo světlo světa. To bylo pro mnohé zklamání, protože vůz měl dosahovat úchvatné maximální rychlosti 357 kilometrů za hodinu. 

Jak to vše začalo

Koncept 907 byl poprvé představen v roce 2004 a autoři níže zmíněného videa chtěli svou publikací sdělit lidem, jak vlastně celá tato kauza vznikla. Vše totiž začalo, když tehdy na oslavu nového designové centra společnosti Peugeot byla poskytnuta designerům velká svoboda v tom směru, aby vyrobili to, co jim říká jejich fantazie. Tým se tak vydal cestou kupéčka s pohonem zadních kol, velmi silným motorem a karoserie z uhlíkových vláken. Podívejte se níže na zmíněné video.

iZdroj fotografie: Peugeot

Koncept nebyl nikdy dokončen

Koncept vozu byl opravdu exkluzivní. Atmosférický šestiválec o objemu 6,0 litru dokázal vyvinout výkon 506 koní (372 kW), avšak šlo v podstatě o kombinaci dvou šestiválců Peugeot 3,0 litru. Díky karoserii z uhlíkových vláken vážil koncepční vůz 907 pouhých 1 400 kilogramů a stovku tak dokázal ujet (v té době) za neuvěřitelných 3,7 sekundy. Krom toho se také chlubil impozantní maximální rychlostí, kterou odborníci z teoretického hlediska vypočítali na celých 357 kilometrů v hodině.

iZdroj fotografie: Peugeot

Bohužel, jak už to v automobilovém průmyslu často bývá, koncept 907 nikdy nebyl připraven ani odeslán k výrobě. V současné době je však nedílnou součástí Peugeot Museum a na denní světlo tak moc nevychází. Vzhledem k tomu, že se v současné době automobilový průmysl ubírá směrem k elektrifikaci, odborníci předpokládají, že již mnoho koncepčních vozů s motorem V12 pravděpodobně neuvidíme.

Zdroj: DriveTribe

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články