Pirát v Mustangu dostal aquaplaning a poslal Fabii do smyku. Ta přitom vyrvala svodidla, až kolíky létaly

Voda na vozovce by měla vést ke zvolnění rychlosti, to je známá věc. Jak může dopadnout ignorování této poučky a případný aquaplaning pak ukazuje video v našem článku.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Krátké video, o to více poučné. Aneb, jak kombinace průtrže mračen a širokých pneumatik není opravdu nic, co by zvýšilo bezpečnost na silnici. Speciálně když za volantem sedí někdo, kdo si myslí, že má všechno pod kontrolou a pro nějž aquaplaning znamená plánování vodních hrátek v Itálii, kam se chystá v létě s rodinou. Samozřejmě nemá pod kontrolou vůbec nic a když na to přijde, jen svůj muscle car bezmocně pošle do svodidel. A Fabii přitom vezme s sebou. Tak se na to pojďte podívat.

Široké pneumatiky odvádí vodu hůře

Zdánlivě klasická situace, obloha pouští svůj pracně nastřádaný obsah směrem dolů, každý normálně uvažující řidič ubere nohu z plynu a snaží se jet opatrně. Každý normálně uvažující. V tom bude možná onen „zakopaný pes“. Někteří jedinci nejen že to s normálním, praktickým uvažováním opravdu nepřehání, ale pravděpodobně nic netuší ani o tom, že široké „válce“ pneumatik u jejich amerického oře odvádí vodu citelně hůře. A že to, čím ohromí slečny u diskotéky, je v dešti na obtíž.

A to i za předpokladu, že mají nové nebo zánovní pneu s bezvadným vzorkem, o ojetých pneumatikách raději ani nemluvě. I zákonem stanovená minimální hloubka dezénu 1,6 mm je v tomto případě opravdu spíše málo, než moc. Každopádně podle výzkumů hrozí aquplaning hrozí již od 80 km/h, u sjetých pneumatik dokonce již od rychlosti 50 km/h. Přiložené video z projektu Bezpečné cesty přináší i praktické rady, jak se s takovou situací vypořádat, pokud nastane.

Řidič Mustangu jel zkrátka příliš rychle

Nás však bude zajímat video s nehodou, kterou právě aquaplaning (respektive přílišná rychlost řidiče v Mustangu) způsobily. Jak je z palubní kamery patrné, jeho předjíždění se vzápětí proměnilo v neřízený smyk a „hodiny“, které jej nakonec nasměrovaly do svodidel. A sebou vzal i do té doby klidně jedoucí Fabii Combi. Zdroje neuvádí, jak celá nehoda nakonec skončila, s ohledem na to, že Fabii se „povedlo“ podjet svodidla bez zborcení střechy můžeme opatrně doufat, že vše skončilo bez vážných následků.

Tvar přední části karoserie boleslavského kompaktu bude mít možná lví podíl na tomto nezvyklém způsobu kontaktu se svodidly. A její strukturální pevnost, nutno dodat. Početný tábor příznivců první generace Škody Fabia ostatně hovoří za vše, tohle bylo vážně povedené auto. Kdyby Škoda „oprášila raznice“ a uvedla jí znovu do výroby, speciálně kombi, jsme si prodejním úspěchem zcela jisti. Tady pak navíc možná její pevná karoserie zachránila život svojí posádce.

Setkali jste se již někdy s aquaplaningem?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články