Že musíme při jízdě autem dodržovat maximální povolenou rychlost, to bereme jako standard. To, kolik můžeme jet, obvykle stanovuje druh dané komunikace, nebo dopravní značky. Pokud po takových komunikacích jedeme na kole, máme stejné povinnosti, jako auta. Co ale když s kolem jedeme jinde, než po klasických silnicích?
Jak je to s rychlostí v takových případech? Jasno v tom možná bude v Polsku.
Jízda cyklistů po chodníku
V Polsku standardně cyklisté na chodník nesmí, až na několik výjimek. Ty se týkají jízdy s dítětem mladším než 10 let, týkají se míst, kde neexistuje cyklostezka a na silnici nemá cyklista co dělat, nebo se týká situací, jako jsou špatné povětrnostní podmínky. V takovém případě cyklista na chodník může. A v tomto případě se objevuje otázka, kolik vlastně může jet? Pokud by jel klasicky po silnici, je to víceméně jasné, jelikož pro něho platí stejná pravidla, jako pro auta. Jaká ale pro něho budou platit na chodníku?
Plán na zavedení rychlostního limitu
Právě v návaznosti na dané otázky se objevil návrh, který by měl být spojený s návrhem maximální povolené rychlosti pro cyklisty. A to v případě, kdy z důvodu výše uvedených výjimek jedou po chodníku. V takovém případě by měli dodržovat rychlost, která nesmí překročit 8 kilometrů v hodině. Kdo jezdí na kole pravidelně, ten ví, že jde o skutečně velmi pomalé tempo.
Bude to reálné?
Objevují se samozřejmě i názory, zda bude dodržování takové rychlosti reálné. Nejenom z hlediska nezodpovědnosti mnohých, tak i z hlediska toho, jakým způsobem budou cyklisti svou rychlost zjišťovat. Ne každý má na kole instalovaný tachometr, která nepatří mezi povinnou výbavu. Mnozí tak budou svou rychlost spíše odhadovat a jistě budou i tací, kteří raději zamíří z chodníku zpět na silnici, kde budou mít možnost jet v dostatečně rychlém tempu, i za cenu, že to pro ně nebude tak bezpečné, jako tam kde jsou pouze chodci.