Tato americká automobilka jde s dobou. Vozidel poháněných elektřinou již několik vyrobila, nyní přišla s modelem Magneto.
Světem poslední dobou stále více hýbe trend elektromobilů, žádná z automobilek nechce zůstat pozadu a nabízí v tomto provedení jak rodinné vozy, tak SUV. Výjimkou není ani společnost Jeep, ta již dříve představila Wrangler s hybridním motorem. Nyní se firma posouvá kupředu a na trh uvedla nový plně elektronický model Magneto.
Bude mít klasickou manuální převodovku
Tento vůz má být vybaven dohromady čtyřmi bateriemi, ty budou rozmístěny uvnitř karosérie tak, aby se rovnoměrně rozložila jejich váha a dají dohromady výkon 70 kWh. Jeep Magneto sedí na podvozku Wrangleru Rubicon, který vývojáři zvedli ještě o 2 palce (asi 5 cm). Výrazným doplňkem jsou i silnější kola s průměrem pneumatik 35 palců (89 cm).
Motor dosahuje až 6 tisíc otáček za minutu a 800 voltů, tyto parametry jsou ve výsledku srovnatelné s šestiválcovým benzínovým agregátem o objemu 3,6 litru. Zatímco v Americe obecně nejezdí velké množství vozidel s manuální převodovkou, Jeep Magneto jednu takovou o šesti stupních dostal, a to i navzdory tomu, že se jedná o elektromobil.
Výhody elektrického Jeepu Magneto
Motor tohoto typu je schopen okamžitě po sešlápnutí pedálu vygenerovat maximální točivý moment, to by mohlo vozu umožnit lépe překonávat překážky v terénu. Navíc je výkon motoru srovnatelný s těmi spalovacími, které Jeep používá. Díky efektivnějšímu využití točivého momentu je automobil schopen lepší akcelerace, z nuly na 100 se dostane za 6,8 vteřiny.
Podle společnosti by měl mít tento vůz všechny výhody klasických elektromobilů, a přitom ve srovnání s vozy se spalovacím motorem v ničem nezaostávat. Pokud se bojíte průjezdu vodou, firma slibuje, že jsou všechny baterie vodotěsné a zabezpečené ve schránkách. Zároveň s tím slibují brodivost až do hloubky 760 mm a to bez provedení jakýchkoliv úprav.