Zápis do Guinessovy knihy rekordů? Dobře, gratulujeme. Auta bourající do sebe? Pojďme se bavit vážně. BMW si pohrávalo s myšlenkou doplňování pohonných hmot v polosmyku před několika dny, když oznámilo, že automobilka si vzala zpět svůj bývalý světový rekord za nejdelší přímý „drift“ během osmihodinovém pokusu s instruktorem řidičů Johanem Schwartzem.(Někdo může namítnout, že toto je pouze týrání gum, nikoliv driftování, ale přesto ten chlapík jel na okruhu osm hodin bokem. To je chvályhodné.
Naposledy držela společnost BMW rekord za nejdelší smyk na světě v roce 2013, kdy Schwartz ujel smykem 82,5 km v BMW M5. Výzvu přijala Toyota a dvakrát rekord překonala – v roce 2014 předvedla přes 144 km dlouhý smyk a v roce 2017 předriftovala dokonce 165kilometrovou vzdálenost.
Ale BMW chtělo tyto rekordy poslat na smetiště dějin a přístroji a novou metodou pro doplňování paliva uprostřed smyku – a tím se zbavit potřeby zastavovat nebo přidat hektolitrové palivové nádrže. To si vyžádalo další auto, které se vydalo k vozidlu pokoušejícímu se o rekord a driftovalo vedle něj, přičemž mu za dobu kratší než minutu doplnilo asi 60 litrů paliva a pak se od něj odpojilo.
Automobilka dovedla tento šílený plán k dokonalosti a umožnila Schwartzovi, aby si v nové generaci BMW M5 vzal svůj světový rekord zpátky. Samotný proces doplňování paliva vypadá mnohem dramatičtěji, než se očekávalo, a BMW ukazuje všech pět tankování za jízdy zde:
Schwartz tentokrát překonal rekord svým 374 kilometrů dlouhým smykem (nebo jakkoli to chcete nazvat), čímž více než zdvojnásobil stávající rekord a překonal svůj první pokus z roku 2013 o více než 290 kilometrů. Teď, když to má za sebou, nemůžeme se tady, v AutoŽive, dočkat, až Toyota zdvihne hozenou rukavici a přijde s další ujetou metodou, která umožní autu přísun paliva na smyk trvající třeba 10 hodin a 13 minut, aby ho porazilo.
Doufejme, že nová metoda bude ještě dramatičtější, než byla tato, nebo alespoň přidá lasershow a disco koule.