Během pandemie sice prodejnost aut klesla, ale to neznamená, že by se přestala kupovat úplně. Řada vozů šla na odbyt neustále a u některých je třeba připomenout i to, že se jim celkem dařilo. A potom tu jsou takové, o kterých lze říci pravý opak. Právě konkrétní čísla se rozhodli vyzkoumat odborníci z iSeeCars.
Analýza byla celkem jednoduchá. Základem byly vozy, které se vyrobily v letech 2015 – 2019, které jsou nyní pochopitelně považovány za ojetiny. A právě u těchto vozů se sledovalo, které se prodají dobře a které podstatně hůře.
Průměr jako základ
Aby bylo možné stanovit určité průměrné číslo, vysledovalo se, jak dlouho bude trvat, než ojetina nabídnutá k prodeji najde svého majitele. U některých modelů se dá říci, že auto zmizelo doslova okamžitě, u jiných to zase trvalo měsíce. Podle expertů z iSeeCars se průměrná doba prodání ojetého vozu pohybovala na 68,9 dnech. Tedy zhruba po dvou měsících našlo průměrné auto nového majitele. Je jasné, že jde o číslo průměrné a některá auta se prodávala rychleji, jiná podstatně pomaleji. A na ty se zaměříme.
Tato auta na odbyt moc nešla
Když se podíváme na vozy, u kterých musel stávající majitel hodně dlouho čekat, než jeho ojetinu někdo koupí, tak tomuto žebříčku jasně dominuje vůz Land Rover Discovery, který hledal svého kupce zhruba 200 dní. O moc lépe na tom nebyl ani Land Rover Range Rover Velar, který se prodával v průměru 188 dní. Trojici špatně prodávaných ojetin uzavírá Maserati Levante, s dobou 181 dní, tedy asi půl roku.
Když jde o vozy další, tak se v žebříčku umístili vozy jako Land Rover Range Rover Sport, Kia Cadenza, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover, Cadillac XT 4, nebo Alfa Romeo Stelvio. Je celkem jasně vidět, jaká značka těmto datům jasně dominuje. Zároveň je třeba dodat, že ani jeden vůz z žebříčku není až tak úplně běžný a rozhodně se nejedná o auto, které by bylo pro každého.