Při nákupu vozidla nečekáte vždy korektní jednání, občas bývají jejich majitelé zvláštní figury, s kterými nic nenaděláte. V autorizovaném dealerství BMW vás to ale překvapí.
Někdy můžete z videí Davida Kubrta nabýt dojmu, že co prodejce, to podvodník. Tak to samozřejmě není, ta zcela hladká a bezproblémová předání se sice natočí také, ale pak se pochopitelně nedostanou všechna do sestřihu. Co také ukazovat na případu, kde všechno šlo jako po drátku. Nicméně už z četnosti videí s podvodníky je patrné, že jich zas tak málo nebude. Nepřekvapí vás to možná u malého prodejce s auty na dvorku, o to víc vás to ale šokuje u autorizovaného dealera BMW. Tak se na to pojďme podívat.
Klasická „pětka“ kombi s neklasickými problémy
Nákup jedné z nejvíce klasických kombinací mnichovské „pětky“, modelu 520d s karoserií kombi a pohonem všech kol, začal již před tímto dílem, kdy proběhla první obhlídka a domluva se zákazníkem na převzetí vozu. Jak David několikrát během videa zmiňuje, byl tento vůz zcela výjimečně určený pro českého zákazníka žijícího a pracujícího v Německu jako lékař, převážet se tedy mělo už na německých značkách. A hned zkraje byla jasná dohoda: jakmile budou nějaké problémy, auto nebereme. A problémy byly.
Můžeme se asi povznést nad Davidovu animozitu k prodejci, s kterým už jednal při první prohlídce a o kterém se později v autě vyjádřil, že mu nic nevěří a nic od něj nechce. Dokonce to došlo tak daleko, že jednání předelegoval na prodejce a samotného zákazníka. Ač nestandardní postup, dokážeme to pochopit, ne vždy každému každý sedne, David má navíc za těch 25 let opravdu vycvičenou intuici na lidi a zkrátka se jí řídí. I to je součást jeho práce. Jak se navíc ukázalo, v tomto případě byla více než přesná.
U autorizovaného prodejce se může klientům lhát?
Dokážeme to pochopit a dokážeme se nad to povznést. Co se ale nedá pochopit, je to, když se vám prodejce v AUTORIZOVANÉM SERVISU snaží namluvit, že svítící kontrolka motoru „nic neznamená“ a že palubní počítač žádnou chybu nehlásí, tudíž je všechno v pořádku. Má snad ty lidi za naprosté hlupáky?! Začínám chápat, proč je David u některých prodejců „persona non grata“. Jasně, touhle „magickou formulkou“ jej opravdu neopijete, a navíc bude pořád chtít připojit diagnostiku.
Ale není to snad práce toho prodejce a dealerství, připojit diagnostiku, zjistit problém a odstranit jej? U auta za v přepočtu 1,5 milionu a pod plnou zárukou BMW? Když už tedy všechno probíhá na půdě autorizovaného prodejce BMW? Kde jinde by to mělo být samozřejmostí než tady? To je přece neskutečné. David v tu chvíli poznamenává jeden extrémně přesný postřeh: tohle je totiž součást jejich „hry“. Všichni ti navonění dealeři v pěkných košilích a s hezkou vizitkou mají jeden jediný cíl.
A sice prodat podobně problémová auta nějakému „privátovi“, co jim uvěří i to, že Země je placatá, všechno odkýve, vysype peníze na stůl a vypadne. Ideální klient. A že si přijde za týden stěžovat? Nezájem, to se vám muselo stát až doma, auto je v záruce, můžete jej dát do servisu. Že vás to bude stát čas a peníze? Takový je život. S tímhle přístupem opravdu ale nechcete kupovat auto pro někoho, kdo vám věří a najal si vás PRÁVĚ PROTO, abyste ho od tohoto přístupu dokázal „izolovat“.
Nátlakem Davida a jeho týmu nakonec prodejce auto stáhl na servis, našel vadné čidlo oxidu dusíku, vyměnil jej a chybu v systému vymazal. Kouzlo. Že by to ale za jiných („nenátlakových“) okolností nikdy neudělal, bylo více než zřejmé. „Scheiße diese Tschechien…“ padlo zřejmě nejednou v zázemí německého showroomu. Budiž to ale varováním pro všechny: nevěřte nikomu, kdo se vás snaží opít rohlíkem. Ani u autorizovaného prodejce. Lžou všichni a všude stejně.