Podvody mechaniků, které běžný řidič neodhalí. Toto je 5 častých triků

                   

Mechanikům většina lidí bezmezně věří, jelikož ho považují za člověka, který diagnostikuje, a hlavně opraví závadu na vozidle. Co když však výběr automechanika nebyl správný a on se rozhodně podvádět? I to se může stát. Proto je dobré dát raději na dobré reference a zkušenosti z okolí. Pokud to neuděláte, může vám hrozit jeden z těchto 5 častých triků, které špatní a nepoctiví mechanici na důvěřivé zákazníky zkouší.

Záměrné špatné diagnózy

Jeden z triků je spojený se záměrnými špatnými diagnózami. Mechanici vám neváhají říci, že problém s vaším autem je větší, než je tomu ve skutečnosti. Proč toto dělá? Aby si mohl účtovat větší peníze za opravu. Hlavně potom za práci. Reálně však může jít o zcela banální závadu vyřešenou za pár desítek minut. Účtováno však je něco jiného.

Krádeže dílů

Ani to nemusí být ve světě automechaniků výjimkou. Jednoduše z vašeho vozu vymontují pro ně zajímavé součásti, které následně prodají bokem. Abyste nic nepoznali, namontují vám do vozu například staré neoriginální repasované díly, nebo ty z vrakoviště. Vyjdou ho na pár korun a na dané výměně vydělá zajímavé peníze.

Použití nejlevnějších věcí

Problém spojený hlavně s běžnými servisními úkony. A těmi je třeba výměna oleje, výměna filtrů, brzdových destiček a mnoho dalšího. Velmi často vám jsou do vozu dávány nejlevnější provozní tekutiny a nejlevnější náhradní díly. Na fakturách však můžete vidět pravý opak – zde vám je účtována ta nejlepší značka té nejvyšší kvality. A rozdíl v ceně? Ten mizí mechanikům v kapsách.

Zneužívání vašeho vozu

Zapomněli jste v předávacím protokolu uvést počet najetých kilometrů? Může se vám to vymstít. Pokud máte nové nebo něčím zajímavé auto, není výjimkou, že si ho mechanik půjčí i na soukromé cesty. Místo pár km zkušební jízdy s ním může najezdit i desítky kilometrů. A to zdarma, jelikož využije i vaše palivo v nádrži.

Záměrně odfláknuté opravy

Dalším z podvodů mnoha mechaniků je záměrně odfláknutá oprava. Udělají jenom to nejnutnější a důvodem je primárně to, aby se v budoucnu projevila další, související závada. A vy jste ho opět museli navštívit a on opět inkasoval peníze za opravu. Přitom kdyby vše udělal během první návštěvy najednou, je problém vyřešen. Ne však tak, aby na tom vydělal tolik kolik chce.

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články