Někteří obchodníci a automobily využívají různé triky, aby obelhali své zákazníky a zvýšili tak zisky. Používají k tomu několik různých způsobů.
Někteří lidé nemají příliš dobré zkušenosti s koupí ojetého automobilu v bazaru. Ať už se jedná o ty největší společnosti, které se zabývají prodejem aut, nebo obyčejné majitele, kteří chtějí svůj vůz vyměnit za novější model, všichni mají společný cíl – prodat automobil za co největší cenu. K tomu často využívají řadu známých triků, které pomyslně zvýší hodnotu automobilu. Realita však bývá jiná a na první pohled spokojený zákazník později velmi lituje.
Nižší částka na faktuře
Častým trikem bazarů, jak oklamat nic netušícího zákazníka, je udání nižší ceny na vystavenou fakturu. Hodně zákazníků s tímto krokem nejdříve nemá nejmenší problém, protože vůbec netuší, co může nastat. Bazary často uvedou mylné důvody, proč potřebují napsat jinou částku, než na které se ve skutečnosti se zákazníkem domluvily. Celá situace je pro obě strany přijatelná až do doby, kdy má dojít v případě nespokojeného zákazníka k vrácení peněz do určité lhůty. Bazar pak vrátí pouze nižší částku uvedenou na faktuře.
Celá situace je pak velmi těžce řešitelná. Při nákupu vozidla si tedy velmi dobře překontrolujte, jestli všechna čísla sedí. Pokud bude chtít bazar nebo i jiný prodejce udat jinou částku na fakturu, rozhodně si to dobře rozmyslete. Mohlo by vás to totiž dostat do velkých potíží, ze kterých často není cesty zpět. Raději tedy při nákupu zvolte takového prodejce, který má dobré hodnocení a bude chtít vše vyřešit tak, aby to bylo výhodné pro obě strany.
Prodejce zahřeje motor automobilu před příchodem zákazníka
Velmi často se také stává, že zákazník přijde na předem domluvenou schůzku a při vyzkoušení automobilu má už předem zahřátý motor. Prodejce to často odůvodňuje tak, že právě vůz odněkud přivezli, nebo byl například na testovací jízdě. Pokud však narazíte na tento případ, minimálně dobře zpozorněte. Za tímto krokem totiž často stojí nějaký problém, který se projevuje především při studeném motoru.
Může se jednat například o problémy se studeným startem nebo jiné podobné nepříjemnosti. Na první pohled spokojený zákazník pak za vozidlo zaplatí, odjede domů a o problémech se dozví až na další den, když je motor studený. Většinou pak následuje problematické řešení problému s bazarem, který vždycky tvrdí, že automobil byl v pořádku. V některých případech se majitelům podaří dostat peníze zpět, není to však lehké.
Pozor na špatné osvětlení vozidla při prohlídce
Někteří prodejci ve své nabídce vozidla zatají některé důležité informace, jako například to, že byl vůz havarován. Následně je naoko opravený a místo, kde se to dá ještě poznat, obchodník velmi chytře zamaskuje. Pokud tedy bude automobil při prohlídce umístěn tak, že nepůjde vidět úplně celý nebo bude jedna strana například ve stínu, důkladně ji celou zkontrolujte. Často se sice jedná o nějaké drobnosti, ale i ty se mohou ukázat jako velmi nákladné na opravu.