Poláci mají u nových aut jasno. Dominuje Dacia Duster před Toyotou a Škodovkou

                   

I když se zdá, že polský automobilový trh je v mnohém podobný tomu našemu, na prvních příčkách jsou často zcela jiná auta. Příkladem je žebříček nejprodávanějších nových aut za rok 2019. Zatímco u nás stále převládá určité vlastenectví spojené se značkou Škoda, v Polsku pravděpodobně dominuje praktičnost a poměrně cena/výkon. Podívejme se, co u našich sousedů láká nejvíce.

Dominuje Dacia Duster

Celkem bylo v loňském roce v Polsku zaregistrováno 555 609 nových vozidel. Nutno však říci, že řada registrací byla firemních. Když z těchto registrací vyfiltrujeme ty, které se vztahují k jednotlivcům, tedy soukromým osobám, dostaneme číslo 162 881. To už je vzorek, který nejlépe vypovídá o tom, kolik Poláků si loňský rok koupilo nové auto, a hlavně o tom, které je zajímalo nejvíce.

Na prvním místě se totiž umístila Dacia Duster. Známé auto rumunské automobilky, které má řadu příznivců a možná ještě více odpůrců. Faktem ale je, že umí nalákat na příznivou cenu, a i když provedení a výbava nemusí být vždy dokonalá, ukazuje se, že ne každý tyto věci potřebuje. Pro mnoho lidí je dominantní praktičnost auta, a proto Dacia Duster vítězí.

Škoda těsně za stupni vítězů

Jdeme na další vozy, které šly mezi jednotlivými soukromými zákazníky v Polsku nejvíce na odbyt v loňském roce. Na druhém místě skončila Toyota Yaris a na místě třetím Toyota Corolla. To jasně ukazuje na jasnou dominanci této značky. Až místo čtvrté bere u nás tolik populární a chválená Škoda. Pokud však očekáváte Octavii, pletete se. Čtvrté místo bere Škoda Fabia. Ta zhruba po 500 registrací předběhla pátý vůz v pořadí, kterým je Fiat Tipo.

Jaká další nová auta jsou v Polsku nejžádanější?

Žebříček bude pokračovat. Druhou pětici otevírá Hyundai Tucson a až za ním se nachází u nás tak populární Škoda Octavia, který za ním ztrácí asi 300 zákazníků. Dále je v žebříčku také Kia Sportage, Dacia Sandero a desítku uzavírá Toyota Auris.

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články