Polestar 1: První auto nové sportovní značky – hybridní GT s výkonem 600 koní

                   

Polestar, jako sportovní větev automobilky Volvo je už nějaký ten čas oficiálně samostatnou značkou. Úplnou nezávislost ale neprohlašuje, spřízněnost s mateřskou automobilkou Volvo nepopírá, naopak staví na ní.

Polestar 1 je hybridní Grand Tourer s karoserií kupé vyznávající koncepci 2 + 2 (řidič, spolujezdec a dva teoretičtí zoufalci vzadu). Automobil má Podkapotou trojici motorů, které společně nabízejí maximální výkon 600 koní a maximální točivý moment 1000 Nm. Část práce odvádí benzínový dvoulitrový turbomotor umístěný pod dlouhou přední kapotou. Dvojice elektromotorů pohání zadní kola. Motory vědí jak nahradit samosvorný diferenciál a prostřednictvím počítačově řízené spolupráce umožňují rozložit točivý moment na vozovku pro ideální trakci. Rozložení hmotnosti je přitom 48 k 52% ve prospěch zadní nápravy.

Automobil navíc dokáže jezdit i výhradně na elektřinu a nabídnout má až 150 kilometrů čistě elektrického dojezdu. V takovém režimu nabízejí elektromotory vzadu přes 218 koní.

Automobil je (jako jeho vizáž napovídá) postavený na základě platformy Volvo SPA, avšak Polestar tvrdí že až polovina dílců je nová. Mimo jiné je to konstrukce z karbonových vláken, která zvyšuje torzní tuhost o 45%, či nové adaptivní pérování podobné tomu, které již dnes můžete najít v Mercedesu Třídy S.

První auto, které nese logo samostatné automobilky Polestar je již dnes dostupné na objednávku. Auto přitom nebudete muset vlastnit. Používat ho budete moci na základě placení pravidelného měsíčního poplatku, který bude mimo jiné zahrnovat veškerou potřebnou péči o vozidlo včetně čištění a doplňkových služeb mobility. Vyrábět se bude v novém závodě ve městě Chengdu v Číně a to od poloviny roku 2019.

Po Polestar 1 bude následovat Polestar 2. Tento vůz už bude plně elektrifikovaný a bude to vůbec první automobil automobilky Volvo jezdící výhradně na elektrickou energii. Přijde v roce 2019 a za svého největšího vyzyvatele považuje Tesly Model 3.

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články