Policie řidičce naměřila 703 km/h na úseku, kde je „sedmdesátka“. Dostala 10 trestných bodů a jela dál

Leckomu z nás se již určitě stalo, že se na měřeném úseku „neuhlídal“ a překročil povolenou rychlost. To ale pořád není nic proti tomu, když vám naměří o 633 km/h více.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Překročit dovolenou rychlost na měřeném úseku není nic, co by kohokoli těšilo. Pominu ten fakt, že je to především tak trochu ostuda každého z nás, a navíc nic ke chlubení. Ale pochopitelně: nejsem, a dost dobře ani nemohu tady být v roli jakéhokoli mravokárce, i mně se to nejednou „povedlo“ a po projetí daného úseku a spatření policejní hlídky jsem mohl maximálně procedit nepublikovatelný výraz. Ale jsem na tom pořád v podstatě dobře. Proč? Nenechte se prosit, tohle vás pobaví.

Cizinec na D6 v BMW: 186 km/h, Slovák v Octavii: 223 km/h

Zrovna dnes jsem četl o „odlapení“ cizince v BMW tady kousek ode mne na úseku D6, kde mu policie naměřila 186 km/h na dálniční „sto třicítce“. Jakkoli je to opravdu hodně, dovedu si to asi představit. Navíc z popisu vím poměrně přesně, kde se to stalo, je to v dlouhém „padáku“ dolů, kde se to auto rozjede tak trochu samo. A když se jeden „zapomene“, skočí to ze 130 opravdu hodně rychle, notabene v silném autě. Čímž ale nechci dotyčného jakkoli omlouvat, navíc zcela po právu přišel na místě o řidičák.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

A jen několik dní zpátky proběhla médii velmi „apartní fotéčka“ černé Octavie slovenských policistů, na které se skvěl údaj 223 km/h. To je samozřejmě něco jiného, abyste v Octavii (pochopitelně to bylo na 99,9 % „er-eso“, tohle vám neudělá fleetová 1,0 TSI) jeli 223 km/h, musíte ten plyn opravdu sešlápnout a chvíli podržet. A celkem dobře u toho víte a vidíte, kolik jedete. A že jste překročil 200 km/h a rychloměr stále stoupá. Tady nemám slov omluvy ani pochopení, tohle je opravdu „o řidičák“.

A zákaz řízení na minimálně 6 měsíců, jak se lze ostatně dočíst i z přiložené tabulky BESIPu. Tady to bude tuším ale trochu více.

iZdroj fotografie: BESIP

Člověk předpokládá, že u policie je (většinou) všechno v pořádku

To jsou všechno situace, kde je zcela jasný pachatel přestupku, zcela přesně změřená hodnota překročení rychlosti a věc doložena v podstatě neprůstřelnými důkazy. Videa a fotografie z moderních policejních kamer nesnesou moc oponování a jakkoli šikovný právník pak na magistrátu při projednávání přestupku ve správním řízení nemá popravdě velké pole působnosti, pokud to tedy policie vyloženě „neodflákne“. Což se zas tak často neděje. Co když ale všechno přece jenom selže?

iZdroj fotografie: Policie ČR

To přesně se totiž stalo v italské provincii Ancona, jak o tom napsal mj. automobilový magazín „Autopassionati“. Řidička zcela obyčejného, tuctového Fordu Focus projížděla ulicí, kde byla povolena maximální rychlost 70 km/h . Podle pokuty, kterou dostala, však jela o 633 km/h rychleji, celkem tedy 703 km/h. Úřady vůbec nenapadlo zkoumat, jak je možné, aby vozidlo jako Ford Focus dosáhlo této rychlosti. Majitelce proto udělili pokutu 850 eur. Navíc jí bylo z dopravního bodového konta odečteno deset trestných bodů.

I kamery a radary jsou jen přístroje. A mohou se porouchat

Dokážu pochopit, že se radar na chvíli (případně „doživotně“) „zblázní“ a začne uvádět podobně absurdní čísla a hodnoty. Je to jenom přístroj, navíc často vystavený nepřízni počasí, v Itálii je teď pěkné horko, mohl se zkrátka přehřát a dostat „technický úpal“. Nic nevídaného. Co mne však na celé věci šokuje, že to číslo nikomu nepřišlo divné. Jakkoli moc dobře vím, že dané systémy na „zasílání fotografií“ fungují v zásadě automaticky. Dobrá, ale pak tam přece někde někdo může nastavit nějakou limitní hodnotu.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Ono je totiž vcelku jasné, že Focus nepojede po ulici ve městě 703 km/h. A to ani kdyby měl tryskové motory a Fantomase za volantem. Autopassionati dále uvádí, že se žena obrátila na bývalého městského radního Giovanniho Strologa. Ten už léta vede kampaň proti zastaralým měřicím zařízením, která se v Itálii stále používají. Strologo proto doporučil, aby se nespokojila se zrušením, ale místo toho dokonce požadovala náhradu. Uvidíme, jak dopadne. Mimochodem, co byste na jejím místě udělali vy?

Co byste na jejím místě udělali vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
73 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články