Renault Laguna
U nás ne tak populární kombi francouzké výroby je od třetí generace spolehlivým, kvalitním a vcelku luxusním vozem. Od roku 2015 se však již nevyrábí a byl nahrazen vozem Renault Talisman. První a druhá generace je u nás populárnější i přes své časté neduhy a problémovost. Třetí generace představenou v roce 2007 dokázali vycepovat k větší dokonalosti a spolehlivosti, především napravit problémy s elektroinstalací.
Mezi zajímovou výbavu kterou lze vypíchnout můžeme zařadit systém 4Control umožňující řízení zadní nápravy, umožňující lepší manévrovatelnost a jízdní vlastnosti. Pohodlí a komfort podvozku si naopak vybral daň na lenivém řízení a chování vozu při ostřejší jízdě. Interiér je přisbůsoben pohodlí a elegantnosti a celkové praktičnosti. Po silnicích se prohání modely s různorodými motorizacemi, ta základní je benzínová 1,6 s 79 kw (107 koní). Pod kapotou lze najít ale i například naftovou V6 s objemem 3,5 litru a výkonem 175 kw (238 koní).
Ford Mondeo
Zástupcem americké značky Ford je neméně známý model Mondeo vyrábějící se od roku 1993. Popůlárnost staršího modelu nahrává i používanosti a populárnosti těch dnešních. Auto bylo navrženo směrem pro nadšence do řízení a proto od tohoto automobilu můžete očekávat více než slušné jízdní výkony. Modely do roku 2010 nenabízely slušný zážehový motor, proto narazíte především na ty vznětové.
Předností veškerých vozů Ford, a platí to i pro tento, jsou nízké servisní náklady oproti konkurenci. Interiér se velikostí vyrovná spíše vozům vyšší třídy a proto ve své střední třídě těžko hledá konkurenci. Naopak menším neduhem interiéru je „levně“ vypadající náhražky kovových dílů palubní desky. Mezi motorizacemi lze najít jak zajímavé benzínové agregáty, tak i naftové. Zmiňme například základní 1,6 Duratec Ti-VCT s výkonem 81 kW a nejsilnější pětiválec s objemem 2,5 l a výkonem 162 kW nebo naftový 2.0 Ecoboost se 176 kW.
Toyota Avensis
Japonské rodinné auto vyráběné ve Velké Británii pobralo s poslední generací hezčí vzhled než jeho starší předchůdce. Díky tomu se zvýšil zájem o tento automobil a tyto japonské kombíky můžeme v bazarech najít čím dál tím častěji. Bohužel přesunutí výroby do Británie znamenalo pro tento automobil snížení pověstné spolehlivosti známé pro veškéré vozy značky Toyota.
Vlastnosti vozu budou proti srsti vášnivým řidičům, naopak rozevlátější nalazení podvozku znamená větší pohodlí. Vůz se vyznačuje nízkými servisními náklady, bohatou výbavou ve vyšších verzích. Základním motorem který lze nalézt pod kapotou je 1,6 s 97 kW (130 koní). S naftovým 2.2 l motorem lze dosáhnout až na 130 kW (174 koní).
Mazda 6
S vozy Mazda jste se nikdy mezi ostatními auty neztratili, ať jezdíte s tím nejnovějším modelem, nebo klidně i 15 let starým. Spolehlivost nahrává stále rostoucí popularitě. Neduhem starších verzí byla opravdu velká koroze některých částí vozů, s novějšími generacemi je ale vše v naprostém pořádku.
Mazda vždy byla řidičskými auty a je tomu i dnes. S perfektně nalazeným podvozek je radost se prohánět po okrskách a řezat zatáčky. Svůj podíl na tom má i vícebodové zavěšení zadní nápravy. Řada GH z roku 2007 až 2012 se dá již sehnat za slušný peníz a rozhodně vás nezklame.
Honda Accord
Poslední vůz z našeho seznamu u nás najdete hodně zřídka. Může za to vyšší pořizovací cena oprotui konkurenci. Ti kdo ji zakoupili ale byli odměněni velikou spolehlivostí. To dokazuje i zpráva společnosti Warranty Direct, podle které je tento automobil nejspolehlivějším z této pětice. A to i přes to, že má nejstarší historii výroby od roku 1976 a také nejmenší kufr z výše uvedených vozů.
Motorové variace zahrnují dva dieselové a dva benzínové motory. 2,4 litrový VTEC může být pro tento kombík zajímavou variantou se 147 kW Ten je ale u nás k dostání minimálně. Nejčastější jsou naftové motorizace 2,2 litru.
Z interiéru se vám nebude chtít vystoupit díky pohodlným sedačkám s dobrým vedením, naopak přemíra různých ovládacích prvků a jejich neergonomie je trochu na obtíž. Také velikost interiéru je nejmenší z výše uváděných, přičemž ale ceny jsou oproti ostatním nejvyšší.