Potkat opravdu nádherné Porsche 911 Turbo S poslední generace je pro každého petrolheada malý svátek. Notabene pak když uvnitř objeví to, co jsem tam objevil já.
Nevím, čím jste se kdo vozil za svého dětství, ale kombinaci, kterou jsem já dnes náhodou objevil na parkovišti zažila tuším jen hrstka z nás. A to je těch opravdu vyvolených. Jejichž rodiče jednak na takové auto vůbec měli (ceníková cena základní verze bez příplatků, a těch konkrétně na tomto kuse opravdu pár bude: 5 278 000 korun), jednak měli „koule” na to, aby dětskou sedačku s vámi umístili na pravé sedadlo vedle sebe. Navíc, tady to s těmi „koulemi” bude ještě zajímavé. Nenechte se prosit, tohle vás pobaví.
Kojeneckou sedačku u spolujezdce tady věru nečekáte
Popravdě mi „očumování” cizích aut není zrovna moc milé, ale jsou zkrátka chvíle, kdy si nemůžu pomoct. Minule to byl nádherný, dvoubarevný ID.Buzz, dnes jsem se jenom stihnul otočit a už jsem věděl, že se budu vracet. Poslední model 911 Turbo S, navíc v bílé si nemohu nechat ujít. Tohle auto za 5 a něco milionů „v základu” (který si stejně nikdo nekoupí) zkrátka nepotkáte každý den. Pokud tedy zrovna nebydlíte naproti továrně v Zuffenhausenu a onou 911 turbo nejezdí kolem vašich oken pravidelně denně do práce 10 manažerů.
Kterým to (resp. manažerům VW, top managementu od Porsche výsada „služebáku” 911 ještě zůstala) navíc koncern zatrhnul, jak o tom ostatně píšu zde. Mně však naštěstí alespoň „čumendu” nikdo nezatrhnul, před „nákupákem” bylo relativně prázdno, nelenil jsem tedy a tasil telefon. Abych vzápětí za předním bočním okýnkem u spolujezdce uviděl něco, čemu jsem v první chvíli nechtěl uvěřit. Dětská (resp. tady spíš kojenecká, nebo „batolecí”) sedačka? Musel jsem se rozchechtat.
Dítě vpravo v supersportu? Zřejmě tak trochu sportovní oddíl
Tak tohle bude vpravdě povedený rodič. Pokud vpravo vedle sebe, do supersportu, před nímž se má na pozoru většina Ferrari i Lamborghini umístí (pochopitelně značkovou a „firemní”, jakkoli u Lidlu, tady není prostor na slevy) dětskou sedačku – a do ní svého potomka. Rozumím tomu, že s ním nebude „létat” tak, jak to právě tato střela s plochou dráhou letu umí. Ale už jen ten samotný fakt mne pobavil. Pochopitelně, vaše dítě je to nejcennější, co v životě máte, a v tomto věku, který napovídá sedačka, jej zkrátka nenecháte ani minutu o samotě. To dá rozum.
Přesto: u někoho, kdo si může dovolit auto tohoto formátu (konkrétně tento kus bych s příplatky typu třeba karbon-keramické brzdy, centrální matice kol a pár dalších hraček viděl spíše k 6 milionům a výše) bych tak nějak automaticky čekal, že tohle nebude jediné auto v rodině. A rodina nebydlí v paneláku ve 2+1. Pokud bychom měli zůstat u stuttgartské značky, předpokládal bych, že na „denní ježdění” bude v další garáži Cayenne, nebo třeba menší Macan.
Pokud máte na novou 911 Turbo S, koupíte si další dvě auta bez problémů
A jako auto pro dceru na gymnáziu třeba Golf GTI, nebo zkrátka cokoli od koncernu v daném cenovém a výkonovém levelu. A malého potomka nejčastěji v onom „daily caru”, pohodlném i co se možnosti poskládat všechny ty věci výbavičky do zavazadlového prostoru. Kdo jste někdy cestoval s malým děckem potvrdíte mi, kolik „nutných” věcí se nakonec přibalí. A jak téměř žádný kufr auta není nakonec dostatečný. Kufr v 911 Turbo S? Vzadu bych jej vpravdě nehledal, vepředu to také nebude žádná sláva.
Přesto to někomu evidentně za to stojí, aby ze stuttgartské „stíhačky”, kterou v rukou schopného pilota a speciálně v tomto provedení je v podstatě nemožné setřást ze zadního nárazníku, udělal roztomilý „baby car”. Nebo také „mama taxi”. A jsme zpět u zmíněných koulí. Když se totiž podíváte na poměrně přisunutou sedačku řidiče, je patrné, že oním pilotem bude v tomto případě možná rovnou ta nejpovolanější: matka onoho malého „kopilota”. V tom případě nelze, než mu trochu závidět. Neb, přiznejme si to: koho z vás vozila maminka vedle sebe v 911 Turbo S?