Porsche brzy představí nový elektromobil Taycan Cross Turismo

I automobilka Porsche se letos vytasila s nový modelem. Bude jím elektromobil Taycan Cross Turismo, blízký příbuzný Mission E Cross z roku 2018.

i Zdroj fotografie: Porsche
                   

Tento model by mohl vejít do prodeje do poloviny letošního roku, s nákupem si ale ještě chvíli počkáte. Vzhledově by měl být velmi podobný modelu Mission E Cross Turismo, od něhož je vnějším designem až k nerozeznání. Taycan nicméně bude lehce vyšší, zatímco přední maska by měla být do značné míry podobná na klasickou verzi Taycanu.

Vzhled a exteriér Porsche Taycan Cross

Nový model Taycan Cross Turismo by měl nápadně připomínat Mission E Cross, jak již bylo zmíněno, ovšem lišit by se měl výrazně jinak tvarovanou zádí, která poskytne více místa v zavazadlovém prostoru. Ten by se mohl u nového modelu nafouknout až na 405 litrů, a sklopením sedaček lze prostor zvětšit až na 1 171 litrů.

iZdroj fotografie: Porsche
Novým tvarováním zádi poskytuje větší zavazadlový prostor.

K dostání by měl být i ve verzi offroad, která bude mít pevnější prahy a nárazníky, u nichž lze předpokládat i vystouplé okraje pro ochranu karoserie. Vůz je velmi dlouhý, dosahuje až 5 metrů od předního k zadnímu nárazníku, jeho výška přitom zůstává průměrná. Auto by si možná zasloužila označení offroadové kombi, než-li SUV nebo crossover.

Technické údaje nového Taycan Cross

Taycan Cross Turismo by měl představovat praktičtější verzi Mission E Cross – i tak by měl ovšem dosahovat vysokých rychlostí. V základu se bude vůz prodávat s baterií o kapacitě 93,4 kWh a motorem o výkonu 280 kW (asi 375 koní). Auto by se však mělo být schopno dostat až na 350 kW (přibližně 470 koňských sil) pomocí funkce overboost.

iZdroj fotografie: Porsche
Offroadová verze poskytne pevnější a vystouplejší prahy a nárazníky.

S nejsilnějším nabízeným motorem, který nese označení 4S, by měl vůz dosahovat výkonu 460 kW (téměř 617 koňských sil), z nějž dokáže systém vymáčknout až 560 kW (necelých 751 koní). Při takové síle byste se mohli dostat až na 250 km/h a z nuly na sto zrychlí auto za 2,9 vteřiny. Při průměrné spotřebě může vůz najet přibližně 370 km před vybitím baterie.

Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články