Počet fanoušků Porsche a těch, kdo mají na její auta, bude vždy v nepoměru. Pro ty méně majetné má Porsche v nabídce mnoho předmětů se svým logem, často velmi dostupných.
Těch z nás, kdo se zhlédli v produkci automobilky ze Stuttgartu a Zuffenhausenu a jejich kultovním modelu 911, bude zřejmě hodně. A neméně nás bude takových, co jim bude celý život jasné, že ten opravdu správný balík peněz na koupi velké „devětsetjedenáctky“ zřejmě nikdy mít nebudou. A tak svoji neutuchající zálibu v dokonalém designu a funkci sportovního vozu s motorem vzadu řeší různě. Ano, přiznám se, jsem jeden z nich. Pochopitelně. Pojďme se podívat na několik možností, co se s tím dá dělat.
Porsche má mnoho ctitelů. A kdo nemá na 911, zvolí Porsche Design
Asi by vás tuším nemálo překvapilo, kdybych napsal, že mám v garáži poslední 911 GT3 RS, v té naprosto magické zelené barvě. A na denní ježdění jsem si nechal Cayenne. A pro partnerku Taycan, ať tam je trocha té ekologie. Nikolivěk, z novinářského platu (jakkoli si nestěžuji) nic podobného pochopitelně uplatit nejde. Bohatý strýček z Ameriky se ne a ne rozpomenout, sázení jsem nikdy nepropadnul a (pro)herní automaty mně s těmi všemi švestkami a hruškami přišly směšné. Co s tím?
Možností, jak mít denně logo Porsche na očích, a přitom nemuset přepadávat banku, je hned několik. Sama firma moc dobře ví, že poměr těch, kteří by chtěli Porsche, a těch, kteří na něj opravdu mají (nebo budou mít), bude vždy výrazně v neprospěch té první skupiny. Co naplat, cenovky technických skvostů se šesti a více válci odrážejí jejich vyspělost a určitou exkluzivitu, a jakkoli se pochopitelně můžete poohlédnout po ojetém Porsche, ani tak to nebude levné. Pokud tedy nechcete vyloženě vrak.
911 nebude nikdy levná. Řešením je změna měřítka
A 911 není levná, ani pokud je starší nebo stará, ba právě naopak. Ceněná poslední (vzduchem chlazená) generace 993 začala růst na ceně víceméně v okamžiku, kdy se přestala vyrábět. A ceny zachovalých modelů vám vženou spolehlivě slzy do očí i dnes. V zásadě nejdostupnější „velké“ Porsche 911 se dá nyní najít mezi modely z první generace s vodou chlazeným šestiválcem (996). Levné v tom pravém slova smyslu to však nebude nikdy, provoz také něco stojí, o servisu nemluvě.
Pokud netrváte na velikosti 1 : 1, jsou již velmi dostupné (a přitom už patřičně detailně zpracované) modely v měřítku 1 : 18, kde lze najít povedené kousky od vyloženě hračkářských firem, jako je třeba italské Bburago, až po maketám se blížící modely například z produkce Auto Artu. Limitované série budou sice dražší, ale pořád jsme v jednotkách tisíců korun. Což je zvládnutelné. Pěknou 911 ale můžete snadno najít do 2–3 tisíc korun a bude vám na pracovním stole dělat radost. Takže 5 000 Kč je dostatečný rozpočet, i s rezervou. Nyní navíc probíhá akce na novou sérii, která se nebude opakovat.
Elektrokolo Porsche v ceně solidní Dacie
Modely ale nabídka s logem Porsche teprve začíná. Designérská divize Porsche Design má vlastní, hodně široké produktové portfolio, zahrnující v zásadě všechno, co je atraktivní, bude se líbit a na čem se bude dobře vyjímat logo Porsche Design. Od dnes již klasických slunečních brýlí přes sportovní potřeby, hodinky, elektroniku, kuchyňské nože až po vše na odívání a nošení. Ceny také nejsou úplně lidové a třeba elektrokolo Porsche stojí jako slušné malé auto, ale lze najít dostupnější věci.
Aktuálně jsou na stránkách pražské pobočky například sportovní boty (s adekvátním designem i technologiemi Porsche) s citelnou slevou, kde finální částka lehce nad 3 400 Kč je již blízká standardní nabídce běžných sportovních marketů. Ani obal na mobil vás nezruinuje, jakkoli samotný telefon s logem Porsche Design původem od Honoru je za nemalých 67 000 Kč. Pro snoby zřejmě ideální investice. Pokud je však Porsche vaše srdeční záležitost (a 911 je a bude mimo dosah), tohle je cesta k dostupným věcem s tím správným logem.
Jak to vidíte vy, investovali byste nemalé částky do značkových věcí od Porsche, když na auto v měřítku 1 : 1 není? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!