Když automobilka chystá nový model, je to spojeno s řadou akcí, které na něho mají upozornit. A co když některý z vozů stahuje z nabídky? Obvykle k tomu dochází doslova z ničeho nic, jelikož ukončení výroby se až tak často neoznamuje. Případný zájemce tak může být najednou překvapený, že auto, které si chtěl koupit už je k dispozici jenom jako ojetina.
Potichu zmizí z nabídky
Důvodů, proč auto končí, může být celá řada. Mezi nejobvyklejší důvody patří nízká prodejnost, a tak se ani neplánuje další generace vozu a produkce jednoduše skončí. Dalším důvodem může být zase to, že automobilka představila zcela nového nástupce, a tak s původním modelem již nepočítá. Třetím a v dnešní době celkem aktuálním důvodem mohou být také emisní normy. Ne každé auto je může plnit, a tak je pro automobilku výhodnější ukončit produkci a investovat do vývoje nového. Obvykle je ukončení výroby vždy spojeno s tím, že je auto celkem potichu stahováno z nabídky. Jde totiž o negativní informaci a tu automobilky zase až tak rády nepublikují. Zvláště, pokud nemají odpovídající náhradu, kterou by promovaly.
Jaké vozy končí?
Podívejme se na seznam patnácti modelů, kterým končí nebo již skončila výroba. A to znamená jediné. Kdo by měl zájem, musí buď doufat, že ještě narazí na poslední zbývající kusy na skladě, nebo mu nezbude nic jiného, než už sáhnou po ojetině. Jedná se o tyto auta.
- Alfa Romeo MiTo
- Citroen C4
- DS4
- DS5
- Fiat Punto
- Ford B-Max
- Kia Carens
- MG GS
- Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun
- Nissan Pulsar
- Seat Toledo
- Toyota Avensis
- Toyota Verso
- Volkswagen Beetle
- Volkswagen Jetta
Seznam ukazuje v podstatě to, co bylo potvrzeno výše. Řada vozů už má za sebou poměrně dlouhou historii a bylo rozhodnuto o jejich konci, zatímco další nejsou až tak známé, což spíše naznačuje to, že jejich úspěch nebyl takový, jak se předpokládalo.