Když se potká silné auto s naprostým diletantstvím a nemístným riskováním svého řidiče, nemusí to vůbec dopadnout dobře. Ani pro motoristy, ani pro chodce.
Dnes tady máme jednu osmiválcovou klasiku s přebytkem výkonu na zadních kolech spolu s jedním pilotem, kterému se naopak toho výkonu poněkud nedostávalo. Zejména tedy toho duševního výkonu. Jinak si totiž nelze vysvětlit jeho manévr, který sice zpočátku vypadal velmi efektně, aby ve finále skončil – na autobusové zastávce. Neboli, jak z US legendy přejít na „socku a mastnou tyč“ během vteřiny. To si tak jedete Corvettou, a hnedle čekáte na autobus. Konec humoru, pojďme se na to podívat.
Levá nebo pravá strana, není to nakonec jedno?
Jak z důkazního videa vidíme, náš pouliční závodník chtěl pravděpodobně využít mohutného zátahu „vé osmičky“ pod kapotou americké legendy od GM a zařadit se rychle před předjížděná auta, která předjížděl – zprava. To už tak superpiloti mívají, že se nezabývají nějakými podružnými zbytečnostmi typu levá nebo pravá strana, stejně jako se nezabývají tím, jak rychle mohou v daném úseku komunikace jet. Nezabýval se tím ani náš „střelec“, a jediné, co udělal, bylo pravděpodobně sešlápnutí plynu až na podlahu.
Nezvládnutý přenos výkonu na zadní nápravu
Co se poté stalo je z videa více než výmluvné. Corvetta se roztočila jako káča, ve spanilé piruetě opustila silnici a cestou se nezapomněla „sdružit“ se zde stojící lampou. Kterou to však stálo, minimálně na nějakou dobu, její existenci. Ve finále přistála bokem v přilehlé autobusové zastávce, a tím vlastně celé, několik vteřin trvající „drama“ skončilo. Nikomu se pravděpodobně nic nestalo, městský mobiliář se jako vždy opraví a možná se opraví i ta Corvetta. Mimochodem, jak se k podobným excesům staví zákon?
Závěrem? Krom mobiliáře by se určitě mělo „opravit“ defektní myšlení a konání podobných jedinců. Kteří často v domnění, že jejich silné auto za ně vyřeší každou prekérní situaci dokáží svým neumětelstvím a nemístným riskováním připravit horké chvilky nejen dalším řidičům, ale i chodcům. Pak se všichni na silnicích, chodnících či v okolí vozovky mohou jen modlit, aby zrovna oni nebyli ve špatný čas na špatném místě. Tady se to, díky Bohu, podařilo. Co když to ale příště nevyjde?