Důkazní video: Pouliční závodník nezvládl řízení. Sportovní Corvettou sejmul lampu a skončil v autobusové zastávce

Když se potká silné auto s naprostým diletantstvím a nemístným riskováním svého řidiče, nemusí to vůbec dopadnout dobře. Ani pro motoristy, ani pro chodce.

i Zdroj fotografie: S vědomím Warszafka Po Stolicy
                   

Dnes tady máme jednu osmiválcovou klasiku s přebytkem výkonu na zadních kolech spolu s jedním pilotem, kterému se naopak toho výkonu poněkud nedostávalo. Zejména tedy toho duševního výkonu. Jinak si totiž nelze vysvětlit jeho manévr, který sice zpočátku vypadal velmi efektně, aby ve finále skončil – na autobusové zastávce. Neboli, jak z US legendy přejít na „socku a mastnou tyč“ během vteřiny. To si tak jedete Corvettou, a hnedle čekáte na autobus. Konec humoru, pojďme se na to podívat.

Levá nebo pravá strana, není to nakonec jedno?

Jak z důkazního videa vidíme, náš pouliční závodník chtěl pravděpodobně využít mohutného zátahu „vé osmičky“ pod kapotou americké legendy od GM a zařadit se rychle před předjížděná auta, která předjížděl – zprava. To už tak superpiloti mívají, že se nezabývají nějakými podružnými zbytečnostmi typu levá nebo pravá strana, stejně jako se nezabývají tím, jak rychle mohou v daném úseku komunikace jet. Nezabýval se tím ani náš „střelec“, a jediné, co udělal, bylo pravděpodobně sešlápnutí plynu až na podlahu.

iZdroj fotografie: S vědomím Warszafka Po Stolicy

Nezvládnutý přenos výkonu na zadní nápravu

Co se poté stalo je z videa více než výmluvné. Corvetta se roztočila jako káča, ve spanilé piruetě opustila silnici a cestou se nezapomněla „sdružit“ se zde stojící lampou. Kterou to však stálo, minimálně na nějakou dobu, její existenci. Ve finále přistála bokem v přilehlé autobusové zastávce, a tím vlastně celé, několik vteřin trvající „drama“ skončilo. Nikomu se pravděpodobně nic nestalo, městský mobiliář se jako vždy opraví a možná se opraví i ta Corvetta. Mimochodem, jak se k podobným excesům staví zákon?

Povinnosti spojené s předjížděním na pozemních komunikacích upravuje v zákoně 361/2000 Sb. § 17 takto: (1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu.
(5) Řidič nesmí předjíždět: a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí, b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet, c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

Závěrem? Krom mobiliáře by se určitě mělo „opravit“ defektní myšlení a konání podobných jedinců. Kteří často v domnění, že jejich silné auto za ně vyřeší každou prekérní situaci dokáží svým neumětelstvím a nemístným riskováním připravit horké chvilky nejen dalším řidičům, ale i chodcům. Pak se všichni na silnicích, chodnících či v okolí vozovky mohou jen modlit, aby zrovna oni nebyli ve špatný čas na špatném místě. Tady se to, díky Bohu, podařilo. Co když to ale příště nevyjde?

Jak byste „ocenili“ podobné střelce za volantem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články