Povinné omezovače rychlosti zabudované do nových aut. Striktní systém omezí výkony všech motorů

Možná jste to ještě nezachytili, ale evropské země plánují do nově vyrobených aut povinné omezovače rychlosti.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

V Evropě začal nedávno proces představování vestavěných, povinných omezovačů rychlosti, které budou součástí všech nových aut prodaných od roku 2022. Pokud se to stane evropskou normou, což je téměř jisté, prvotní závěr mnohých bude drastické omezení požitku z jízdy pro mnohé řidiče. Jenže dneska si ukážeme, proč to nemusí být pravda a proč by to – v jistém přístupu – mohlo být naopak naprosto super řešení.

Jak to má dle informací fungovat

Ještě než dojde na katastrofické scénáře a spílání všeho druhu, pojďme se podívat, jak to má vlastně pracovat. Myšlenka je jednoduchá – od roku 2022 mají všechny nové vozy mít schopnost číst rychlostní značky a taky mít GPS, podle které systém určí, v jaké zóně se vozidlo právě nachází. Ovšem ISA (jak se ta věc má jmenovat), nepoužije brzdy, ale zabrání motoru v dalším výkonu, kterým by vůz překročil povolenou rychlost.

iZdroj fotografie: Pixabay

V tohoto přístupu existuje výjimka v případech pohotovosti a nutné potřeby dodatečného výkonu, tehdy systém dovolí na to „šlápnout“. Jenže pokud tento stav nouze potrvá moc dlouho, rozezní se vestavěný alarm a další varovné signály. Kromě toho taky zaznamená rychlost, její trvání a lokalitu řidiče, na základě kterého přijde řidiči velmi půvabný dopis s platebním plánem podle míry jeho prohřešku.

Pro běžného řidiče nejspíš požehnání

Člověka přirozeně napadne, že se nejspíše najdou tuneři, kteří systém obejdou stejně jako zloději elektronické zámky vozidel a ano, tohle je prakticky nevyhnutelné. Je ovšem dost dobře možné, že nadšenci a další fanatici plechových ořů se časem přesunou na jízdní okruhy, které jim dovolí vytočit motory naprosto bez limitů, protože to bude jednodušší. A cílem je nakonec vyčištění běžných silnic od řidičů, kteří svou jízdou ohrožují jiné, ne?

iZdroj fotografie: Pixabay

Druhou věcí je nevyhnutelný rozvoj elektromobily, která z auta bere ono vytoužené burácení, čímž klasické silové ježdění ztrácí na atraktivitě. Tuneři jezdí rychle taky kvůli zvuku, jenže ve zrychlení z nuly na sto v elektromobilu tahle jimi vyhledávána „duše“ a potěšení není. A s postupným odlivem motorů na svoje okruhy budou nejspíš klasické vozy také limitovány ve městech a v zastavěných oblastech.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články