Tento levný a jednoduchý trik má obnovit výkon vašeho Dieselu, aby byl „jako nový“. Rozhodně to ale nezkoušejte.
Hodně řidičů používá tenhle trik, aby zvýšili výkon svého dieselového motoru. Informace a návody kolují po motoristických fórech a sociálních skupinách. Opravdu Dieselu prospěje přidání dvoutaktního oleje do nádrže? Nebo potom celý motor jen ztratí dech? Tento trik neprovádějte, váš motor to nezvládne, ačkoli debaty o tomto způsobu obnovení výkonu kolují stále a jsou pořád živeny novými zkušenostmi.
Zázračný trik na Diesel „jako nový“
Do roku 2015 byly dieselové motory považovány za nejlepší možné řešení problému se zvýšenou koncentrací emisí CO2 v atmosféře. Teďka se ale dostávají ke slovu elektromobily a prodeje Dieselů klesají jako snad nikdy v historii. Mají ovšem stále mnoho fanoušků a na ulicích je jich stále spousta. Není divu, protože jen Diesel nabízí vysoký výkon, malou spotřebu a dlouhý dojezd na jediné natankování.
Neodvratný konec dieselů motivuje řidiče k hledání cest na prodloužení jejich životnosti a je tu taky starý trik spočívající se smíchání dieselového palice s dvoutaktním olejem. V minulosti obsahovalo palivo dieselů hodně síry, což se projevilo na vysokých emisích. Výrobci s ní tedy skončili, jenže palivo mnohem méně lubrikuje, což je problém. Dneska se do paliva přidávají lubrikační složky, které ovšem ne vždycky dostojí svému jménu a poslání.
Trik, který není použitelný ve všech motorech
Podle odborníků mixování oleje a paliva může opravdu prodloužit životnost motoru, ale sníží se cetanové číslo. To způsobí pokles síly a opožděné spálení paliva. Tato „zlatá rada“ nicméně funguje u starých dieselů, a pokud to samé provedete u moderních, koledujete si o vážné problémy s nákladnou opravou. Aktuální Diesely používají vysokotlaké vstřikovače, které jsou velmi citlivé na jakékoli nečekané přídavky do směsi paliva.
V případě takového mixování se mohou jednoduše ucpat a oprava vás přijde pěkně draho. Kromě zlepšení lubrikace má olej také vysokou viskozitu, což může zničit ochranné filmy uvnitř motoru. Popel v oleji může zase ucpat konkrétní filtry v dieselu. Toto experimentování může skutečně pomoci s lubrikací starých motorů. Pokud máte ovšem moderní Diesel, rozhodně tyto „zaručené“ triky nezkoušejte, protože si motor nejspíš pouze zmrzačíte.