Koupit německý etalon střední třídy za nečekaně výhodnou cenu vypadá jako jasný jackpot, zejména ve verzi kombi a s motorem TDI. A v perfektním stavu k tomu. Jako je třeba tento.
Koupit extrémně zachovalý, praktický a na provoz i spotřebu nenáročný vůz, jenž ve své době stál relativně „majlant“ a byl nepsaným etalonem střední třídy, vypadá skoro jako něco nemožného. Praktičnost a pohodlí totiž v drtivé většině znamenaly, že tyto vozy byly současně opravdu používány a do dnešního dne jich zůstal jen zlomek takových, na kterých by si používání a zub času nevybraly svoji daň. My jsme ale jeden objevili, v dokonalém stavu a za extrémně zajímavou cenu. Pojďme se na něj podívat společně.
Passat přestal v konkurenci Superbu dávat smysl
Musím se přiznat, že generace Passatu B6, kterou se nám podařilo objevit, mne soukromě zcela minula, podobně jako předchozí B5 a jako všechny následující. Měl jsem zkraje „devadesátek“ nádhernou B3 Variant, sice v základní CL výbavě a vyráběnou v Bratislavě, ale její ohromující vnitřní prostor a (alespoň pro mne) úžasný design masky s „dutým“ VW logem to všechno vynahradil. Jezdila na 185/60/14 gumách, dnes už pro střední třídu naprosto nepředstavitelném rozměru. A kupodivu na nich jezdila zcela komfortně a pohodlně. Nebo možná právě proto.
Osobně jsem přestal filozofii Passatu rozumět nejpozději s nástupem Superbu třetí generace, který považuji za extrémně povedený a v některých směrech i Passat překonávající. Nikdy jsem nepochopil, proč mít dražší a méně prostorné auto, postavené na stejných technických základech, když existuje varianta Superb. Včetně čtyřkolky Superb Scout. Možná je pro někoho VW znak vpředu natolik silnou modlou (a logo Škodovky natolik „plebejské“), že zvolí Passat, ale v racionální rovině moc výhod Passatu nevidím.
VW dal jasně najevo, co je pro něj do budoucna důležitější
Jinými slovy, pokud chci opravdu něco prestižnějšího a chci zůstat u koncernu, volím Audi. Ona i pěkně vybavená A4 Allroad překvapí tím, jak skvěle vypadá. O novějších modelech A6 nemluvě. Nemám na Audi? Volím Superb. Racionální volba, sice ho má každý druhý, ale to je mi opravdu jedno. Svou práci odvede perfektně a vzadu můžou děti pořádat halloweenskou party, kolik tam je místa. O tom, že do kufru se vejde půl kuchyně i s horským kolem, nemá ani smysl mluvit. Tohle auto se zkrátka Josefu Kabaňovi povedlo.
Ostatně podobně nesmýšlím zřejmě jenom já. Nový Superb deváté generace totiž skončí v provedení sedan a zůstane jenom u praktického kombi, Superb ale bude stále pokračovat v obou verzích, jako liftback i jako kombi. Potřebuje někdo ještě větší důkaz toho, že i v centrále VW si myslí, že v bratrském duelu není tentokrát Škoda na straně poražených? Obávám se, že je to jasné. To však nic nemění na tom, že s omezeným rozpočtem je stále některá ze starších generací Passatu skvělou volbou.
Extrémně zachovalý B6 Variant najede stovky tisíc bez investic
Třeba tato B6, kterou jsme našli v německé inzerci. Za 14 let najel 25 563 kilometrů, a podle toho také vypadá. Navíc byl pravidelně servisován, takže technicky by měl být ve stavu 1A+. S motorem 1,9 TDI Bluemotion o výkonu 77 kW jde o jasnou volbu rozumu, s cenou 10 600 eur (zhruba 250 000 korun) pak dvojnásob. Za podobné peníze neseženete Fabii 1.0, tady se ale bavíme o extra zachovalém praktickém kombi, jež má před sebou statisíce kilometrů.
Jaká by byla vaše volba? Zlákal by vás podobný Passat za takovouto cenu? Nebo byste za „čtvrtmega“ volili raději něco jiného? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!