Lze za 100 000 Kč pořídit zajímavý, zábavný, výkonný a někdy i praktický vůz? Ano, vybrali jsme 8 nejlepších

Co zajímavého lze na trhu sehnat, když máme omezený rozpočet. Výběr praktických i zábavných vozidel, na které vám bude stačit 100 000 Kč.

i Zdroj fotografie: Ford
                   

Měla by vyšší suma zaručit lepší auto? Prvně je třeba si ujasnit, co znamená „lepší auto“. Nelze klasifikovat, že Felicie je lepší než Fabie, protože byla jednodušší. Rovněž nelze jednoznačně říct, že novější auta jsou lepší než ta stará. Stejné je to i u ojetin. Za 100 000 Kč můžete získat relativně mladou ojetinu, ale bude se jednat nejčastěji o malý městský vůz bez výkonu, výbavy a při odchodu se za ním neotočíte. Nebo za stejnou sumu můžete pořídit výkladní skříň moderních technologií v Mercedes-Benzu třídy S.

Co od takového auta můžeme očekávat?

Na inzertních portálech lze nalézt perličky, které mohou ještě posloužit svému účelu a přitom vykouzlit úsměv na tváři budoucího majitele. Nebudeme se zabývat hrozícími drahými opravami převyšující stanovený cenový limit. Nebudeme se zaměřovat ani na najeté kilometry, protože u aut kolem 20 let stáří nelze předpokládat, že budou mít najeto „pouze“ 180 tis. Km. Kritéria, podle nichž byly vybrány vozy níže, jsou:

  1. Výbava vozidla zahrnuje minimálně klimatizaci.
  2. Praktická denní použitelnost.
  3. Výkonnější benzínová pohonná jednotka od 150 kW.
  4. Určitý „wow“ efekt ve formě zajímavého zvuku motoru, pohonu zadní nápravy nebo 4×4, stahovací střecha, kupé…

Hledáme tedy výkonnější benzínové auto s částečným „wow“ efektem a denní použitelností. Zároveň by nás ale nemělo stát i kalhoty na servisních úkonech.

Mercedes-Benz třídy E W210 1995–2002

Masařka, jak se přezdívalo těmto Mercedesům, je k dostání i s motory V8. Lze na tyto motorizace narazit i v naší kotlině, byť jich nebude mnoho. Do naší cenové hladiny se vejdou pouze V8 s objemy 4,2 a 4,3 l oba se shodným výkonem 275 koní a 400 Nm. To jsou na rozhýbání 1 655 kg vážícího auta dostačující hodnoty. Zrychlení z 0-100 km/h pak proběhne za 6,5 s a maximální rychlost je 243 km/hod. Spotřebuje v kombinovaném provozu kolem 12 l/100 km. Na verze nesoucí označení AMG potřebujete násobky naší stanovené ceny.

iZdroj fotografie: Uživatel M 93 / Creative Commons / CC BY-SA

Výhodou je enormní přepravní kapacita u variant kombi, rozumná dostupnost dílů, i na dnešní dobu výkonné a relativně jednoduché motory a většinou s koupí auta dostanete i obsáhlou komfortní výbavu (vyhřívané, odvětrávané, elektricky stavitelné sedačky, automatickou klimatizaci, ovládání na volantu, automatickou převodovku atd.). Je třeba si dávat pozor na korozi, ta bývá na obvyklých místech pod lemy, spodky dveří, u kombi poslední dveře atd. Zkontrolovat veškerou výbavu zdali funguje a neunikají někde provozní náplně.

iZdroj fotografie: Uživatel Navigator84 / Creative Commons / CC BY-SA

Proč si jej pořídit? Protože má atmosférickou V8, zvuk a velký objem. Z určitého pohledu zajímavý sleeper. Podvozek z vás nevytřese duši na našich silnicích, ve městě pak potěší účinný posilovač řízení. Přepravní kapacita ve formě možnosti přespání v autě se sklopenými sedadly je pak užitečným bonusem pro letní výlety. Třešínkou pak může pro zájemce být standardně poháněná zadní náprava, případně pohon 4×4 4Matic.

Ford Mondeo ST200 a ST220

Mondeo ST200 (1999–2000)

Mondeo dostalo poprvé přídavek ST v roce 1999. Byl vyráběn ve třech karosářských verzích, sedan, liftback, kombi. Poháněl jej celohliníkový, atmosférický šestiválec Duratec o objemu 2,5 l, výkonu 151 kW a 235 Nm. Převodovka byla manuální pětistupňová a roztáčela přední kola. Při pohotovostní hmotnosti 1 357 kg trvalo zrychlení z 0 na 100 km/h 7,8 s a rozjelo se na 231 km/h. Spokojilo se v průměru s 12 l/100 km.

iZdroj fotografie: Uživatel Kieran White from Manchester, England / Creative Commons / CC BY

Mondeo mělo už v době uvedení výborné jízdní vlastnosti, o to více pak tyto vlastnosti vynikly u nejsilnější verze ST200. Mondeo 1. generace trápí, mimo jiné, především koroze výfuku, slábnoucí přední světlomety (žloutnou), nekvalitní klíčky (rychle se opotřebují), nerovnoměrně zabírající ruční brzda a zatuhlé brzdiče. Proč si tedy koupit 1. generaci? Zajímavý točivý motor, levné a sehnatelné náhradní díly, ve variantě kombi velká přepravní kapacita, výborné jízdní vlastnosti, a sedačky Recaro, decentní karosářské úpravy u modelu ST200 a bohatá výbava.

Mondeo ST220 (2002–2007)

Přišlo na trh v roce 2002 a bylo vybaveno opět vidlicovým, atmosférickým šestiválcem, ale o objemu 3,0 l. Poskytoval 166 kW a 280 Nm. Pohotovostní hmotnost byla 1420 kg, zrychlení z 0-100 km/h se odehrálo za 6,8 s a rozjelo se na 243 km/h. Převodovka byla 5stupňová a roztáčela přední kola. Průměrně spotřebovalo kolem 10 l/100 km. Stejně jako u předchozí generace, tak i zde byly problémy s brzdiči a nefunkční ruční brzdou. Antikorozní úprava taky nepatřila k nejodolnějším stejně jako klíčky.

iZdroj fotografie

Tyto modely měly už otevírání kapoty s pomocí odemčení klíčkem pod logem na kapotě a to občas taky pozlobilo nejednoho majitele. Proč si koupit ST220? Dostanete mladší vůz za podobný obnos jako minulou generaci. Výborné jízdní vlastnosti a sedačky Recaro, bohatá výbava, dostupné a levné díly, slušná přepravní kapacita, točivý motor, pořizovací cena ojetiny.

Co trh nabízí dále?

Podle výše zmíněných kritérií jde nalézt i Saab 9-5 a 9-3 s turbem dopovanými benzínovými motory. Pro zájemce o jízdu s větrem ve vlasech, je tu Chrysler Sebring s V6. Dále Alfa Romeo 166 s V6 a první Audi TT, byť s rozpočtem 100 000 Kč se bude jednat pouze o kupé. Bohužel u těchto vozů se trochu vytrácí denní použitelnost, protože ne všechny díly budou lehce sehnatelné a neopraví je každý.

Který vůz do 100 000 Kč byste si vybrali?

Zdroj: DriveTribe

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články