Mazda se pyšní inovacemi – a to platí nejen pro dnešní dobu, ale také pro minulost, kdy se automobilka rovněž zcela vymykala zavedeným pořádkům. Namátkou lze zmínit třeba konec 80. let, kdy se japonská značka rozhodla prodávat roadster v době, kdy tento typ auta vymíral. Věděli jste ale, že společnost také 90. letech vytvořila kufr, který se během minuty proměnil v motorovou tříkolku?
Název pro tento typ vozidla si dodnes neexistuje, inženýři Mazdy mu říkali prostě “kufrový vůz“. Koncept kufru, který vytvořila skupina složená ze sedmi inženýrů z testovacího a výzkumného oddělení pro manuální převodovky Mazda, tehdy zvítězila v pravidelné interní soutěži automobilky Fantasyard, jejímž cílem je přicházet s nejlepšími nápady kreativní mobility. Tito inženýři dostali malý rozpočet na vytvoření funkčního prototypu.
Konečný produkt byl dechberoucí. S použitím skládacího kola a kufru Samsonite o rozměrech 57×75 centimetrů trvá sestavení tříkolky jen jednu minutu. Je poháněn dvoutaktním benzinovým motorem o objemu 34 kubických centimetrů (0,034 litru), který má výkon 1,7 koňských sil, což umožňuje jet rychlostí až 30 kilometrů za hodinu.
Kufr byl předváděn jako DNA firmy Mazda a prezentoval například nízko položené těžiště, jaké měla (a má) například MX-5 Miata. Rovněž se vrací k tříkolové Mazda-Go, která byla uvedena na trh v roce 1931.
Je smutné, že se kufr nikdy nedostal do masové výroby, protože by asi nenašel praktické využití, jeho hmotnost totiž byla 32 kilogramů. To z něj nedělalo úplně ideální cestovní zavazadlo. Prototyp byl prezentován po celém Japonsku na putovních reklamních akcích a byly vyrobeny další dva pro USA a Evropu. Evropská verze byla představena na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1991.