Dvojspojková převodovka je pro mnohé stále něco, čemu se chtějí vyhnout, ale realita je taková, že díky koncernu Volkswagen jde o poměrně známý prvek ve vozech této skupiny, který se do nich začal dostávat zhruba kolem roku 2003. A nyní je popularita dvojspojkových převodovek DSG v nových vozech opravdu velká. Ale jak je tomu v případě ojetin? Vyplatí se investovat do auta s touto převodovkou, nebo je lepší vyhnout se jí velkým obloukem?
Je v mnoha vozech
Je pravdou, že pokud byste se chtěli převodovce DSG vyhýbat, hodně se vám zúží výběr. V segmentu ojetin ji má zhruba každý čtvrtý Volkswagen, zhruba každé druhé Audi a také ji najdete v modelech Škoda a Seat. To jenom ukazuje na její celkovou popularitu v případě nových vozů. DSG má co nabídnou, hlavně pokud jde o rychlost, přesnost a hlavně plynulost řazení. To se pozitivně projeví na jízdní dynamice, plynulosti řazení, ale i na spotřebě.
Náklady mohou být vyšší
Aby mohla převodovka DSG dosahovat zmíněných výhod, je třeba mít na paměti, že jde o složitější konstrukci než v podstatě převodovky klasické. Ostatně už to, že je dvojspojková tento fakt ihned připomene. A právě složitější konstrukce může nést ona hlavní rizika spojená s případnými problémy, pokud je třeba servisní zásah, který bude nejenom složitější, ale pochopitelně i dražší. A to jak v případě samotných oprav, tak i v případě kdy budeme muset mluvit o výměně.
Servis je základ
Stejně jako u klasických převodovek, tak i dvojspojková převodovka DSG vyžaduje pravidelný servis, hlavně tedy pravidelnou výměnu oleje, a to zhruba každých 60 000 kilometrů. Právě toto je cesta, jak životnost této převodovky výrazně prodloužit. Vozy, kde je k dispozici servisní knížka a kde auta skutečně procházela pravidelnou kontrolou, jsou tak rozhodně spojeny s jistotou toho, že DSG bude sloužit i dalším majitelům tak, jak očekávají.
Katastrofické scénáře se nekonají
I když mnozí budou často namítat, že DSG může být rizikem, je třeba si uvědomit jedno. Ve vozech se už používá celkem dlouho. Počet vozidel, která ji využívají, je velký. Jsou různého stáří a mají různé nájezdy. A zatím se nestalo, že by se objevily jakékoliv katastrofické scénáře ukazující, že vydrží jenom určité období a vozy s ní by byly následně neprodejné. Je tomu spíše naopak.