Crash testy jsou velmi důležitou věcí při posuzování bezpečnosti nových automobilů. Každý daný model je vystaven sérii několika testů, konkrétních nárazů, kde se následně měří a také hodnotí jeho bezpečnost. A to v rámci různých druhů nárazů a v rámci různých druhů ochran. U nás v Evropě jsou známé a uznávané testy s označením EuroNCAP, které jsou spojeny se známým hvězdičkovým ohodnocením. V USA je tomu trochu jinak, jelikož zde se spoléhá na testy IIHS, které zajišťuje tamní organizace.
Velký rozmach SUV
Vývoj na automobilovém trhu jde neustále kupředu, jak pokud jde o samotné technologie, tak i pokud jde o to, jaké vozy se aktuálně produkují a jaké se kupují. Jde o celkem velký rozmach vozidel SUV, které jsou karosářsky o poznání větší, než je tomu v případě modelů, jako je klasický hatchback, nebo sedan. Tomu následně odpovídají i možná rizika spojená s nehodou. Hlavně v případě bočního nárazu, kdy dojde k tomu, že do menšího sedanu nebo hatchbacku z boku narazí právě SUV, nebo typický americký velký pick-up.
Začnou být využívány nové figuríny
Během daných popsaných bočních nárazů dochází primárně k tomu, že jsou během nárazu nejvíce ohroženy hlavy pasažérů ve voze. A více potom hlavy lidí, kteří jsou menšího vzrůstu. Právě v návaznosti na to se americký IIHS rozhodla změnit figuríny, které budou využívány při crash testech.
Menší žena a také dítě
Aktuální figuríny používané při srash testech v podstatě odpovídají mužům průměrnému vzrůstu. Jak však bylo zmíněno, boční náraz způsobený vozem SUV nebo pick-upem nejvíce ohrozí osoby s menší postavou. Proto se testy začnou dělat i s figurínami tomu odpovídajícími. Tedy s ženou spíše menšího vzrůstu a také s dvanáctiletým dítětem. Obojí by mělo lépe ukázat to, jaká rizika v případě nehody skutečně hrozí a jak moc bude tato posádka ohrožena v případě, kdy skutečně dojde k vážné nehodě.