Jedno z prvních, designově mimořádně povedených SUV z Číny, navíc s plně zajištěným servisem právě přijíždí k českým zákazníkům. Plná výbava a férová cena jsou samozřejmostí.
Že se během posledních pár měsíců celkem zásadně změnila situace na čínském trhu, je už obecně známý fakt. Nabídka čínských výrobců je již natolik široká a vyspělá (navíc za citelně výhodnější ceny), že většina evropských značek tam se svojí produkcí a cenami přestala být konkurenceschopná. VW postihl rapidní pokles prodejů, Škoda se z čínského trhu pravděpodobně stáhne úplně a (pro Evropany) nové značky jsou naopak přítomny na starém kontinentu, pochopitelně i v Čechách. Na jednu novou značku a jedno zajímavé SUV se nyní pojďme podívat společně.
DongFeng přiváží moderní SUV Forthing T5 EVO
DongFeng Motor je v Čechách přítomna již poměrně dlouho, přes úvodní zabydlování na trhu se nakonec dostala pod křídla importéra společnosti Plastonic, s.r.o., jehož pobočky pak mají současně na starosti i dovoz této značky na Slovensku a v Maďarsku. A jehož týmy se školí přímo v továrně v čínském Liuzhou, aby se seznámily se všemi technologiemi a mohly pak aplikovat servisní postupy přesně dle pokynů výrobce. Protože kvalitní a dostupný servis je základem prvotřídní služby pro zákazníka.
Jedním z prvních vozů, které DongFeng na náš trh uvádí, je SUV střední třídy Forthing T5 EVO. Od pohledu líbivá karoserie by snad někomu mohla evokovat druhou generaci Porsche Cayenne, minimálně při pohledu zepředu a zezadu. Nevíme, kde čerpali designéři DongFengu inspiraci, na každý pád se Forthing T5 EVO pyšní líbivými tvary, se kterými si neuděláte ostudu na žádném parkovišti – ať už firemním při obchodních jednáních, nebo soukromém při setkání s přáteli.
Téměř 200 koní a spotřeba pod 7 litrů na 100 kilometrů
Pod kapotou má Forthing T5 EVO (v Číně z daňových důvodů velmi oblíbený) 1,5litrový čtyřválec s přeplňováním. Ten dává velmi slušných 197 koní s maximálním točivým momentem 285 Nm. O přenos výkonu na kola se stará rychlá 7stupňová automatická převodovka. Malý, lehký motor nad přední nápravou pak zlepšuje jízdní vlastnosti a snižuje celkovou nedotáčivost, čemuž mohutně pomáhá i propracované nezávislé zavěšení všech kol. A i přes slušné výkony se spotřebu podařilo udržet na velmi přijatelných 6,6 l/100 km.
To je zásluha i aerodynamické karoserie s Cx 0,29. V jejích útrobách vás pak bude čekat moderní interiér čalouněný kůží, jehož dominantou jsou dva propojené 10,25palcové displeje, které mohou navzájem sdílet informace a „spolupracovat“. Multimediální systém podporuje všechny dostupné funkce, jako jsou navigace, připojení mobilního telefonu, handsfree či ovládání klimatizace. Ta si však navíc zachovává nezávislé, tlačítkové ovládání na středovém tunelu, což kvitujeme s povděkem.
Speciální edice HEAT WAVE je opravdu horká. A velmi žlutá
Forthing T5 EVO je aktuálně dostupný ve speciální, limitované edici HEAT WAVE se sportovním bodykitem a v unikátním žluto-černém provedení. Součástí bodykitu jsou i čtyři výfuky v zadní části vozu, což dále posiluje atraktivní vizuální efekt. Nutno dodat, že kanárkově žlutá barva (s černou střechou) autu nesmírně sluší a osobně bych ji preferoval před ostatními odstíny. I když ani „nefritově zelená“, případně červená ze standardního ceníku nejsou k zahození. Krom dalších doplňků HEAT WAVE přidává i 360stupňovou kameru do standardní výbavy.
Ceny za obě varianty více než férové
Cenově pak nabídka začíná na 749 990 Kč za standardní verzi (619 826 Kč bez DPH), kde se připlácí pouze za LED světlomety 9 490 Kč a za metalízu 16 490 Kč, vše ostatní je již v ceně. Speciální edice HEAT WAVE pak stojí 789 900 Kč (652 809,92 Kč bez DPH), příplatky za obě položky jsou identické. Jinými slovy, za necelých 800 tisíc je k mání moderní, plně vybavené SUV střední třídy, které je větší než třeba Karoq od Škody (délka 4 569 mm proti 4 382 mm, rozvor 2 715 mm proti 2 624 mm)
A za velmi férovou cenu. Jak to vidíte vy, nechali byste se zlákat na designové a plně vybavené SUV z Číny se zajištěným servisem u nás? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!
Technické údaje Forthing T5 EVO
Druh paliva | benzin |
Emisní norma | Euro 6 |
Typ převodovky | DCT 7 stupňová |
Zdvihový objem (cm³) | 1 481 |
Jmenovitý výkon motoru (kW) | 145 |
Maximální výkon motoru (kW) | 130 |
Jmenovitý točivý moment (Nm) | 285 |
Maximální točivý moment (Nm) | 260 |
Max. rychlost (km/h) | 180 |
Délka / šířka / výška | 4 569 / 1 875 / 1 690 |
Počet sedadel | 5 |
Objem palivové nádrže (l) | 55 |
Kombinovaná spotřeba WLTP (l) | 6,8 |
Pohon | přední náprava |
Rozvor kol (mm) | 2715 |
Rozchod kol (mm) vpředu/vzadu | 1 600 / 1 595 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1 665 |
Maximální přípustná hmotnost (kg) | 2 025 |
Technicky přípustná hmotnost k nápravě (kg) přední/zadní | 1 046 / 1 046 |
Maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla (kg) brzděného/nebrzděného | 1 500 / 750 |
Maximální technicky přípustná hmotnost ve spojovacím bodě (kg) | 60 |