U dieselového motoru mohou nastat problémy se startováním, a to zejména v chladných zimních dnech. V takovém případě je s největší pravděpodobností na vině tento díl.
Přestože jsou naftové motory postupně na ústupu, stále jsou velmi oblíbenou volbou mnoha řidičů. Jejich spotřeba je totiž o něco málo menší než u vozidel s benzínovým motorem. Nafta je také malinko levnější než zmiňovaný benzín, což je dalším důvodem pro volbu právě dieselového motoru. Pokud však nastane situace, kdy po delší pauze automobil nechce nastartovat, je na vině nejspíše jeden konkrétní problém.
Problém bude nejspíše u žhavících svíček
U naftového motoru žhavící svíčky neslouží k zapálení směsi vzduchu a paliva, to se totiž děje automaticky vzniklým tlakem a teplotou. Jsou pouhým pomocníkem při studeném startu motoru. Největšího využití dosahují při velmi chladných podmínkách, kdy venkovní teploty sahají hluboko pod bod mrazu.
Kdy je správný čas na výměnu
Stejně jako u většiny dílů automobilu, je i u žhavících svíček těžko odhadnutelné, kdy je ten přesný čas na jejich výměnu. Některé vydrží více, jiné zase méně. Vše záleží na kvalitě výrobku a také na tom, jak často vozidlo jezdí. Obecně se udává, že by měly vydržet přibližně 80 000 až 100 000 kilometrů. Po tomto nájezdu bude nejlepší je preventivně vyměnit za nové a vyhnout se tak možným problémům se startováním.
Výměna žhavících svíček
Výměna žhavících svíček není příliš drahou záležitostí. Jejich cena se však liší podle kvality. Jejich výměna by měla být provedena (i přes správnou funkci) preventivně alespoň jednou za 10 let. S největší pravděpodobností budete muset tuto výměnu svěřit do rukou zkušeného servisu, protože to není nijak jednoduchá práce.