Motoristé, kteří řídili od 90. let, si možná pamatují, že existovala funkce deaktivace ABS. Podobná možnost se následně objevila u funkce ESP. A pokud důvody deaktivace protiblokovacího systému nejsou většinou zřejmé, je deaktivace stabilizačního systému mimořádně užitečnou a důležitou funkcí. Navzdory skutečnosti, že u nejmodernějších modelů automobilů už toto užitečné tlačítko nebývá.
Systém ESP může výrazně zlepšit bezpečnost jízdy. Existují však čtyři hlavní situace, kdy se doporučuje dočasně deaktivovat elektroniku. Bohužel u nových modelů automobilů výrobní společnosti stále častěji odstraňují mimořádně užitečné tlačítko zapnutí / vypnutí stabilizačního systému.
Různá kola na jedné nápravě
Situace je poměrně vzácná, ale nevyhnutelně dříve nebo později pochopí každého řidiče. Mít různá kola na stejné nápravě je vážný problém. Motoristé se s ním nejčastěji setkávají při instalaci rezervy po defektu některé pneumatiky. V takové situaci je lepší vypnout ESP, protože činnost algoritmu pro čtení otáček bude narušena kvůli odlišnému průměru kol. Ve výsledku může stabilizační systém začít provádět nečekané akce.
Driftování
Těžko si dokážete představit situaci, kdy průměrný řidič bude muset na trati zrychlit na 200 km/h nebo dobře vybrat smykem zatáčku. Navzdory tomu by si měl každý uvědomit, že stabilizační systém výrazně zpomalí vůz při pokusu o dosažení vysoké rychlosti a také se pokusí potlačit účinek smyku v zatáčce.
Jízda a rozjezd do prudkého kopce
Důrazně doporučujeme vypnout stabilizační systém v případech, kdy se potřebujete rozjet do kopce. Dělá se to proto, aby, se zabránilo prokluzu kol a usnadnil se pohyb. Tato rada je nejdůležitější pro vozidla s pohonem předních kol. Pokud v řadě situací nevypnete ESP, auto v se zásadě „nevytáhne“ do kopce. Důvodem je, že v podstatě nikdo na takovou práci elektroniku nenastavil, a proto (zpravidla) pouze škodí.
Sníh, písek a bahno
Nic v životě není zadarmo a ESP je jedním z nejlepších důkazů. Tento systém dramaticky zvyšuje bezpečnost jízdy, ale za cenu poklesu výkonu. V řadě situací, kdy se auto ocitne ve sněhu, písku nebo blátě, nemusí mít dostatek trakce, aby se dostalo z obtížného místa. Pokud se potýkáte s prokluzem kol na nepříznivém povrchu, měli byste jako první věc zkusit vypnout tuto opakovaně zmíněnou technologii.