Proč byste v zimě neměli používat dešťový senzor

i Zdroj fotografie: Pexels
                   

Moderní vozidlo je vybaveno pokročilými možnostmi, které řidičům usnadňují život. Faktor sezónnosti však neumožňuje některé z nich plně využívat. A pokud na to neberete zřetel, pak se zdánlivě užitečné technologie mohou stát zdrojem dalších nákladů. Jednou za takových funkcí je senzor vlhkosti, který necháte v zimě automaticky spouštět stěrače.

Automatický provoz stěračů, nebo jinými slovy, dešťový senzor je obecně užitečná volba. Když je aktivován, senzor umístěný na čelním skle detekuje přítomnost vody nebo jeho znečištění a vydává signál ke spuštění stěračů. Stěrače zase automaticky eliminují příčinu špatného výhledu, aniž by odváděly pozornost řidiče od řízení.

iZdroj fotografie: Freepik

Existuje další pozitivní aspekt této možnosti – bezpečnost. Při silných srážkách a špatném odvodnění vozovky se na povrchu asfaltu hromadí kaluže, v nichž nejsou všichni řidiči při jízdě opatrní a ohleduplní. V důsledku rychlého průjezdu protijedoucího provozu přes kaluže se téměř celý její objem může okamžitě objevit na vašem čelním skle. Zde přijde vhod dešťový senzor, který, zatímco se řidič snaží pochopit, co se stalo, a udržet vůz v jízdním pruhu, reaguje rychlostí blesku a odstraňuje přebytečnou vodu z čelního skla. Pokud je však dešťový senzor v teplém počasí požehnáním, pak s nástupem mrazů je lepší ho vypnout.

iZdroj fotografie: Freepik

Faktem je, že v zimě, kdy jsou silnice rozbředlé a špinavé během dne a v noci mrzne nebo dokonce padají mrznoucí deště, sedá vlhkost ve formě ledu v silné vrstvě na celé auto, včetně čelního skla a stíracích lišt. A to není dobré, protože ne všichni řidiči čekají, až se čelní sklo úplně rozmrazí, ale zahájí jízdu, jakmile se na skle objeví malý průzor.

Dešťový senzor zase chápe, že řidič začal řídit se zjevně neprůhledným čelním sklem, a okamžitě se vrhne na záchranu a zapojí do řešení problému stěrače. Ale ty, bohužel, pevně přimrzly a ještě neměly čas roztát. Hnací motorky se marně snaží rozpohybovat ledem pokryté  stěrače, přirostly ke sklu, a samozřejmě zápolí s obrovským přetížením. Výsledkem je, že selžou samy o sobě nebo zlomí lichoběžníkovou mechaniku.

iZdroj fotografie: Unsplash

Pokud je však vůz vybaven balíčkem teplých doplňků, který zahrnuje vyhřívání čelního skla nebo zóny stěračů, pak se výše popsaný problém s největší pravděpodobností neobjeví. Jinak: před rozjezdem je lepší automatický provoz stěračů  vypnout. Nebo nejprve důkladně zahřejte auto a ujistěte se, že se lišty stěračů volně pohybují. A nenechávejte je přes noc zvednuté – tímto způsobem můžete natáhnout přitlačovací pružinu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články