Proč se v zimě může náhle objevit vůně benzínu v interiéru vozu

                   

V interiéru jakéhokoli automobilu se jednoho dne může objevit zápach paliva. Vůně známá ze starých dob automobilového průmyslu může být jak signálem vlastní nedbalosti, tak signálem blížící se katastrofy.

Co dělat a kdo za to může?

Při zahřátí auta v mrazivém ránu se mnozí řidiči přistihnou, jak přemýšlejí o příliš silném zápachu paliva vznášejícího se na okraji interiéru vozu. Někdo přikládá příčinu stále studenému motoru, někdo jednoduše zavře okno a zapne režim recirkulace vzduchu. Zkušený řidič ale zkontroluje své odhady. Důvody nepříjemného narušení pohodlí, ovlivnění zdraví a pohody cestujících, mohou být velmi odlišné. A vůbec není nutné hned uhánět do servisu.

iZdroj fotografie: Freepik

Prvním krokem je kontrola víčka palivové nádrže. Při tankování jej mohl někdo nedostatečně utáhnout, víčko mohlo dokonce někde po cestě upadnout a odpařující se palivo se dostalo do kabiny. Jedná se o poměrně častou příčinu a má jasný ukazatel – zadní sedadlo voní “silněji” než sedadlo řidiče. Samozřejmě jezdit bez víčka se nemá, ale můžete bezpečně jet do práce a  odpoledne si objednat nové víčko.

Tato záležitost však nemusí vždy skončit u víčka nádrže. Důvodem nepříjemného zápachu někdy bývá netěsné spojení výfukového systému, které se nakonec opotřebuje a „za studena“ začne propouštět výfukové plyny. I když je samotný kloub neporušený, může se kroužek, který sedí mezi prvky, uvolnit.

Problém s katylzátorem

Katalyzátor, který je povinen spálit vše nespálené v motoru, je umístěn dále ve výfukovém traktu a „mezera“ je přímo u nohou řidiče. Spolu s gumovými těsněními dveří, která mohou být zpuchřelá, vás mohou otravovat vytrvalým zápachem benzínu nebo nafty. Diagnostika je jednoduchá: vjedeme do „jámy“, necháme motor vychladnout a poté při startování motoru pečlivě sledujeme výfukové potrubí.

Samozřejmě s netěsným výfukem „uvolnění“ můžete pokračovat v jízdě. Je to samozřejmě nepříjemné, ale tento problém konkrétního automobilu nepředstavuje přímé nebezpečí pro silniční provoz.

iZdroj fotografie: Pexels

Nafta není tak nebezpečená, ale benzín může chytit z jakékoli jiskry. Poté, co jste našli malou skvrnu paliva přímo pod vaším vozem, musíte velmi pečlivě a důkladně prozkoumat spodní část, sledovat chování a samozřejmě pamatovat: zdálo se, že druhý den spotřeba paliva vzrostla? Odklad opravy palivového potrubí může vést ke skutečnému požáru, proto je provoz automobilu s takovou poruchou zakázán. Zavolejte odtahovou službu a jeďte do servisu. Je také vhodné vyjmout baterii.

Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články