Proč si někteří majitelé aut sundávají kryt z motoru

Možná jste si někdy pod kapotou vašeho auta všimli, že motor má plastový kryt shora i zespod. Někteří řidiči si jej však sundávají.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud jste řidič, kterému záleží především na tom, aby auto rychle jelo, pravděpodobně jste slyšel, že každé kilo dolů je dobré. To je důvod, proč jsou někteří majitelé aut ochotni si vyšroubovat zadní sedadla. To však nemusí být hlavním důvodem, proč si někteří řidiči vytáhnou z vozu horní plastový kryt motoru – jsou to spíše kutilové.

Auto si opravují zásadně sami

Jak již nejspíš tušíte, jedná se převážně o skupinu motoristů, kteří nenechají svého miláčka trápit někde v servisu u neznámého člověka. Tito lidé si opravují auta sami doma ve své garáži, a jako součást toho všeho rovnou nechají plastový kryt vytažený. Ochrana motoru se tak může válet opřená někde o zeď a mechanik samouk má tak stále umožněn přístup.

iZdroj fotografie: Unsplash.com
Občas je potřeba sáhnout do motoru a s něčím pohnout.

Nejedná se tedy o prvek, který by nějak ovlivnil vlastnosti vozidla, jeho váhu, aerodynamiku nebo rychlost. Vytažení krytu motoru má spíše praktické využití, a to především pro situace, kdy je potřeba okamžitě vyměnit svíčku, dotáhnout šroubek, vyměnit těsnění apod. Domácím opravářům to tak šetří čas se sundáváním plastu, k němuž by stejně došlo.

iZdroj fotografie: Unsplash.com
Motor bez krytu

Proč tam ten kryt vůbec je?

Plastová ochrana motoru může mít jak funkci estetickou, tak i praktickou. Co se týče té více zaměřené na chod motoru, brání nečistotám zvenčí, aby se dostali k citlivým částem vozu a to jedním krytem zespod a druhým shora. Od kol se tak nedostanou k drátům žádné kamínky, oleje nebo větvičky, které by je mohli poškodit.

iZdroj fotografie: PxHere.com
Dříve neměli všechna auta kryt motoru, dnes jej mají téměř všechna.

Po stránce estetické je využití krytu dosti zřejmé a není potřeba k němu příliš dodávat. Dříve bylo výsadou drahých aut zahraničních značek, které chtěli na uživatele udělat dojem i po otevření kapoty. Později tento trend převzaly asijské automobilky a v dnešní době je spodní a horní kryt prostoru motoru samozřejmost.

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články