Proč v zimě špatně fungují parkovací senzory

                   

Parkovací asistent je prvek, který se u různých značek vozů příliš neliší svým řešením. V přední a zadní části vozidla jsou umístěny speciální snímače, které mohou vydávat ultrazvuk. Kromě toho jsou poblíž přijímače, které snímají a čtou odražený signál. Řídicí jednotka zpracovává přijaté informace a poté je zobrazuje na obrazovce. Vůz má zpravidla standardní parkovací senzory, které fungují pomocí společné informační sběrnice. Parkovací senzory spolupracují s centrální řídicí jednotkou a dalšími systémy ve vozidle. Kromě toho lze na trhu zakoupit odnímatelné parkovací senzory, které lze instalovat i na vozidla, která nejsou vybavena příslušnou řídicí jednotkou.

Podle množství odraženého signálu může řídicí jednotka určit vzdálenost k objektu na silnici. Pokud je nějaký objekt velmi blízko, zazní zvukový signál, který upozorní na možnost kolize. Podle pokynů mohou parkovací senzory fungovat při teplotách od -40 do +35 °C. Přestože v létě téměř vždy fungují bez chyb, pak v zimě čelí motorista určitým obtížím.

Nejčastější závada je v kontaktech

Hlavním důvodem je, že tyto prvky nereagují příliš pozitivně na vlhkost a činidla. Konstantní vodní lázně, které auto dostává během tání a mrazu, vedou k hnilobě kabeláže a kontaktů. V důsledku toho je elektrický obvod přerušen.

iZdroj fotografie: Wikimedia

Sloučeniny mohou oxidovat a způsobit výpadky proudu. V tomto případě začne řídicí jednotka vydávat falešné signály. V praxi to vypadá takto: buď pípne jeden senzor, nebo všechny najednou. Navíc to nedělají v okamžiku nebezpečí, ale v podstatě kdykoliv se jim zachce. To nepřináší skoro žádné nebezpečí, ale je to jisté nepohodlí, už jen proto, jaký zvuk tento systém produkuje.

Nebezpečí myčky

Tato závada se zpravidla objevuje v přední části vozidla. Voda proniká do mezer mezi senzory a nárazníkem a začíná jim škodit. Ani zadní senzory však nejsou imunní vůči těmto problémům. Parkovací senzory navíc nesnášejí zimní mytí příliš dobře, zvláště když je proud vody směrován přímo na nárazník.

Po zahřátí začne vlhkost vysychat, kontakty poškozené ledem se znovu připojí a problém dočasně zmizí. V příštím mrazu se však může objevit znovu. A tento jev lze pozorovat i několik let, dokud kontakty konečně neshnijí. V tomto případě bude nutné vyměnit senzory již v sadě.

Není žádným tajemstvím, že elektrické rozvody vyžadují zvýšenou pozornost. Pokud parkovací senzory začnou zlobit v mrazu, musíte hledat příčinu. Spočívá většinou v mechanických závadách nebo v poškozených kontaktech.

Banální příčina: Led na nárazníku

Pamatujte, že falešné poplachy se mohou vyskytnout nejen kvůli elektrickým poruchám. Parkovací senzory mohou velmi často pískat kvůli ulpívajícím nečistotám na povrchu nebo nahromaděnému ledu. Během zahřívání vozu se led začíná tát a voda se dostává na senzory, a proto jsou spouštěny.

iZdroj fotografie: Pxhere

K nesprávné činnosti parkovacích senzorů tedy může dojít z různých důvodů. Mohou to být hnijící kontakty nebo banální tvorba ledu na povrchu nárazníku.

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články