Nový elektromobil VW je vyprodaný na rok dopředu. Má geniální interiér

Nový elektromobil Volkswagen je vyprodaný na rok dopředu. Láká na praktický interiér a lidovou cenu

Nejnovější elektromobil od VW nastavuje laťku vysoko a za velmi konkurenční cenu. Proniká do segmentu, kam se Tesla zatím neodvážila.

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Jestli něco VW opravdu umí, tak je to způsob, jak jen na trochu vyšperkovaných základních modelech vydělávat balíky peněz. A to tak, že ne malé. Chcete příklad? Osobní verze odvozené od pracovních Transporterů. Všechny ty Multivany, Caravelly, Californie a další „osobní auta“ (sdílející 90% komponentů s „dělníky“, kteří to všechno jako obvykle zaplatí) jsou neskutečné „dojné kravičky“ pro VW, a při cenovkách speciálně Multivanu občas nabydu dojmu, že VW už neví, co by si za něj řekli.

Multivan má geniální interiér i marketing

Ale samozřejmě, že ví, a ví to moc dobře. A moc dobře také ví, že pro mnoho lidí je Multivan se svým napůl byznys / napůl rodina geniálně vyřešeným interiérem tak silným lákadlem, že se klidně upíšou bance na krvavý úrok, jen aby vysněný „Mulťák“ zaparkovali doma. Od páté generace se navíc Multivan v některých společenských vrstvách stal určitým statusem, speciálně v černé barvě a s černými neprůhlednými skly. Tak trošku Palermo, ale my Češi tomu rozumíme. A šestá generace v tom samozřejmě úspěšně pokračovala.

iZdroj fotografie: VW

Přitom první, opravdu úspěšný „busík“ byl zaměřením přesně opačný, žádná černá barva a žádné černé skla. Naopak, vše otevřené, vše prosklené, moře slunce, moře květin, moře lásky – nic lepšího pro dva, případně více lidí na cestování nebylo. Což je na druhou stranu na cenách zachovalých „hippie – busíků“ T1 a T2 dost znát. Chcete opravdu zachovalý kousek? Nebo chcete úplně nový 6.1 Multivan? Cenově to totiž vyjde na stejno. S jedním rozdílem. Ten nový Multivan nikdy dražší nebude, zatímco starší se pravděpodobně ještě zhodnotí.

Tradice květinových dětí a volné lásky pokračuje

A právě legendární T1 a T2 modely byly údajně předlohou novému, revolučnímu a pochopitelně elektrickému „ID. Buzzu“, jehož 150 kW motor pohání zadní nápravu a 77 kWh akumulátor zajištuje dojezd 420 km. Prostorné pětimístné provedení nabídne 1121 litrů zavazadlového prostoru a bude dále doplněno ještě o prodlouženou verzi s třetí řadou sedadel. K nám na český trh se spolu s užitkovou Cargo verzí dostane v průběhu roku 2023, za ceny začínající na 1 189 110 Kč bez DPH za Cargo a 1 537 556 Kč za pětimístnou verzi Pro.

iZdroj fotografie: VW

To speciálně za osobní verzi není vůbec špatná cenovka, neb se pohybujeme v podstatě ve stejné cenové hladině, jako za výše zmiňovaný Multivan. Jenže s nepoměrně modernějšími technologiemi a alespoň lokálně nulovými emisemi. V poměru „užitkovost/prostornost vs. cena“ tedy nemá ID.Buzz v zásadě konkurenci. Zbytek už je na vás. Já osobně bych objednávku na ID.3 nebo ID.4 nikdy nepodepsal, ale Buzz je opravdu nádherný a za tuhle cenu hodně k zamyšlení pro někoho, kdo uvažuje o Multivanu. Co myslíte? Aktuální statistiky ukazují, že je vyprodaný až na rok dopředu.

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií

Nechali byste se zlákat na takovýto elektrický „busík“?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články
TOPlist