Nový elektromobil Volkswagen je vyprodaný na rok dopředu. Láká na praktický interiér a lidovou cenu

Nejnovější elektromobil od VW nastavuje laťku vysoko a za velmi konkurenční cenu. Proniká do segmentu, kam se Tesla zatím neodvážila.

i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Jestli něco VW opravdu umí, tak je to způsob, jak jen na trochu vyšperkovaných základních modelech vydělávat balíky peněz. A to tak, že ne malé. Chcete příklad? Osobní verze odvozené od pracovních Transporterů. Všechny ty Multivany, Caravelly, Californie a další „osobní auta“ (sdílející 90% komponentů s „dělníky“, kteří to všechno jako obvykle zaplatí) jsou neskutečné „dojné kravičky“ pro VW, a při cenovkách speciálně Multivanu občas nabydu dojmu, že VW už neví, co by si za něj řekli.

Multivan má geniální interiér i marketing

Ale samozřejmě, že ví, a ví to moc dobře. A moc dobře také ví, že pro mnoho lidí je Multivan se svým napůl byznys / napůl rodina geniálně vyřešeným interiérem tak silným lákadlem, že se klidně upíšou bance na krvavý úrok, jen aby vysněný „Mulťák“ zaparkovali doma. Od páté generace se navíc Multivan v některých společenských vrstvách stal určitým statusem, speciálně v černé barvě a s černými neprůhlednými skly. Tak trošku Palermo, ale my Češi tomu rozumíme. A šestá generace v tom samozřejmě úspěšně pokračovala.

iZdroj fotografie: VW

Přitom první, opravdu úspěšný „busík“ byl zaměřením přesně opačný, žádná černá barva a žádné černé skla. Naopak, vše otevřené, vše prosklené, moře slunce, moře květin, moře lásky – nic lepšího pro dva, případně více lidí na cestování nebylo. Což je na druhou stranu na cenách zachovalých „hippie – busíků“ T1 a T2 dost znát. Chcete opravdu zachovalý kousek? Nebo chcete úplně nový 6.1 Multivan? Cenově to totiž vyjde na stejno. S jedním rozdílem. Ten nový Multivan nikdy dražší nebude, zatímco starší se pravděpodobně ještě zhodnotí.

Tradice květinových dětí a volné lásky pokračuje

A právě legendární T1 a T2 modely byly údajně předlohou novému, revolučnímu a pochopitelně elektrickému „ID. Buzzu“, jehož 150 kW motor pohání zadní nápravu a 77 kWh akumulátor zajištuje dojezd 420 km. Prostorné pětimístné provedení nabídne 1121 litrů zavazadlového prostoru a bude dále doplněno ještě o prodlouženou verzi s třetí řadou sedadel. K nám na český trh se spolu s užitkovou Cargo verzí dostane v průběhu roku 2023, za ceny začínající na 1 189 110 Kč bez DPH za Cargo a 1 537 556 Kč za pětimístnou verzi Pro.

iZdroj fotografie: VW

To speciálně za osobní verzi není vůbec špatná cenovka, neb se pohybujeme v podstatě ve stejné cenové hladině, jako za výše zmiňovaný Multivan. Jenže s nepoměrně modernějšími technologiemi a alespoň lokálně nulovými emisemi. V poměru „užitkovost/prostornost vs. cena“ tedy nemá ID.Buzz v zásadě konkurenci. Zbytek už je na vás. Já osobně bych objednávku na ID.3 nebo ID.4 nikdy nepodepsal, ale Buzz je opravdu nádherný a za tuhle cenu hodně k zamyšlení pro někoho, kdo uvažuje o Multivanu. Co myslíte? Aktuální statistiky ukazují, že je vyprodaný až na rok dopředu.

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií

Nechali byste se zlákat na takovýto elektrický „busík“?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články