Každé vozidlo se časem opotřebuje a objeví se na STK problémy, některá auta však neprojdou již na první kontrole. Britský průzkum přinesl žebříček nejméně spolehlivých.
Ačkoliv se zdá být technická kontrola jako nepříjemná záležitost, kde jsou řidičům vytýkány různé nedostatky ohledně údržby a provozu automobilu, tak právě v tomto bodě přináší pozitiva. Majiteli, i když se mu to nemusí líbit, by správně technici na STK měli říci, co je zapotřebí vyměnit, kde je možný budoucí problém a případně s kterými vadami je zapotřebí skutečně něco udělat. Některá vozidla měla problém již při první povinné kontrole.
Žebříček nejméně spolehlivých vozů
Hodně věcí, které mohou být překážkou pro úspěšné absolvování STK, může odhalit včasný servis a dobrý mechanik, který zná svůj obor. To platí hlavně u aut, která mají za sebou už nějakou dekádu provozu. Bohužel, tím jak se automobily stávají stále složitější, tak ani první prohlídka nemusí být úplně jednoduchá. V ČR se první STK provádí po 4 letech, v Británii je prováděna po 3 letech. A právě z Británie pochází i přehled aut, která měla problémy s absolvováním STK. Procenta v závorkách uvádějí, kolik vozidel neprošlo první STK.
Citroen C3 od 2016 (18,3 %)
C3 je líbivé auto. To ale nic nemění na tom, že příkladem kvality zrovna není. I přes to, že je vyráběno u našich sousedů na Slovensku v Trnavě, tak po prvních třech letech má problémy s projitím na STK.
Renault Clio od 2012 do 2019 (18,5 %)
Clio je vcelku oblíbený model i u nás v ČR. Nabízí se i ve verzi kombi i ve sportovním provedení GT a RS. Clio nabízí sice vysokou bezpečnost, dosáhlo v Euro NCAP na 5 hvězdiček, ale vzorem spolehlivosti, alespoň na Britském ostrově, není.
Ford Galaxy od 2015 (19 %)
Galaxy je velké rodinné MPV. Nabídne hodně místa, vysokou úroveň bezpečnosti (5 hvězdiček), na svoji třídu výborné jízdní vlastnosti a pro početnější rodiny je k dostání i v sedmimístné verzi. Bohužel, je třeba počítat, že bude potřebovat větší servis už před první technickou prohlídkou.
Volkswagen Scirocco od 2008 do 2017 (19,6 %)
Scirocco se udrželo ve výrobním programu krásných 9 let. Poté odešlo do důchodu. Šlo o kupé s uspořádáním 2+2. Nabízel se i v ostré verzi R, která dávala na přední kola až 276 koní. To na auto o váze 1298 kg bohatě stačilo. Ačkoliv bylo Scirocco zdařilé na silnici, tak v servise si také řekne o své.
Citroen Grand C4 Picasso od 2014 do 2018 (19,9%)
Francouzská MPV bývají zajímavá co do různých řešení. Se spolehlivostí však trochu pokulhávají. Citroen nabízel svoji C4 i v sedmimístném provedení. Na houpavém a komfortním podvozku s naftovým motorem a automatem, ideální volba na dlouhé cestování. Jen se nesmí nic pokazit.
SEAT Alhambra od 2011 (21%)
Alhambra se už na některých trzích nenabízí. U nás ji ale ještě můžete koupit. Prostorné rodinné MPV s až 7 místy k sezení, vysokou přepravní kapacitou a bezpečností. K tomu naftový motor a automat. Bylo možné si ji pořídit i jako čtyřkolku 4Motion. To byly hlavní důvody proč si koupit Španělské MPV. Jenom je třeba počítat s investicí před první STK.
Volkswagen Touran od 2015 (21,7%)
Touran neoplývá podle hodnocení Britů zrovna německou ukázkou spolehlivosti. 21,7 % muselo odjet z technické prohlídky s neúspěchem. Jinak je Touran povedené auto. Dostatek místa na vcelku malém půdoryse, vysoká bezpečnost a kvalitní materiály v interiéru.
Renault Megane od 2015 (23%)
Renault nikdy nepatřil mezi vzory spolehlivosti, i povedená 4. generace má jisté problémy po prvních 3 letech provozu. Téměř čtvrtina aut neprošla. I přes podstatně vyšší kvalitu zpracování oproti svým předchůdcům zůstává Renaultu co do spolehlivosti ještě co pilovat.
Jaký automobil je podle vás naopak ten nejspolehlivější?