Vrcholná radarová technologie nahání našim řidičům hrůzu: Ve vteřině umí dát pokutu za 11 různých přestupků

Nové digitální technologie nás denně překvapují svou dokonalostí a schopností usnadňovat nám životy. Ty umístěné kolem silnic pak ještě vynikají schopností odlehčit naše peněženky.

i Zdroj fotografie: IDEMIA
                   

Změřit vaše překročení rychlosti lze různými způsoby. Existují stacionární radary, mobilní radary, radary v neoznačených autech… Je však také několik nových radarů, které se k nám teprve chystají, a přitom už u řidičů v jiných zemích „rozsévají hrůzu“. A protože jsou před námi dovolené, kdy nás naše cesty zavedou do celé Evropy, je dobré o nich minimálně vědět. Do kategorie „hrůzu budících“ kamer patří nepochybně i rychlostní kamera Mesta Fusion 2. Pojďme se na ni podívat společně.

Vrcholná radarová technologie ve službách policie

Mesta Fusion 2 se stala skutečným postrachem francouzských řidičů. Ono není divu, máloco se jí totiž v efektivitě práce může jen přiblížit. Ne náhodou je také často titulována jako „zaměstnanec roku“ ve francouzské státní správě. Nepotřebuje dovolenou, nepotřebuje nemocenskou, „paragraf“ při nemoci dítěte, a už vůbec nepotřebuje ranní kávu. Protože žádné ráno nemá, pracuje v režimu 24/7 a své výsledky umí sdílet online. A pochopitelně, jak by se dalo speciálně ve Francii ocenit, určitě nebude stávkovat.

Radary definitivně zmizí ze silnic, slouží pouze k vydělávání peněz. Vypadá to jako průlom

Stávkovat nebude, zato nad jejími schopnostmi by nejeden stávkokaz sepjal ruce s krátkou modlitbou. Posuďte sami: Z výšky 4 metrů, ve kterých je umístěna (díky čemuž je i chráněna proti vandalismu), má účinný dosah až na 200 metrů. Dokáže přitom rozlišit různé typy vozidel: kamiony, osobní automobily, dodávky. Kromě překročení rychlosti dokáže sledovat i používání bezpečnostních pásů, bezpečnou vzdálenost mezi auty, červenou na semaforech, předjíždění zprava, používání mobilního telefonu nebo stav plateb povinného ručení.

To je vcelku slušný výkon, co myslíte? Jedním z klíčových parametrů přitom zůstává, že radarová věž dokáže monitorovat až osm jízdních pruhů současně. Není tedy problém obsloužit 32 vozů. Najednou. To už je ovšem vyloženě „kasička a pendrek na řidiče“ v jednom zařízení. A aby těch čísel nebylo málo, koncem roku 2020 bylo těchto radarů ve Francii už 1 200. Bude jich v létě 2023 méně? To je opravdu hodně naivní představa. Ve Francii tedy důsledně podle předpisů a raději o kousek pomaleji než rychleji!

Taky jste otráveni z takovéhoto dokonalého „hlídače“?

Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články