Skvělý nápad dovede posunout konvenční kabriolet o kus výše, speciálně když se inspiruje u Porsche. Ve finále přitom zůstane v extra zachovalém stavu a za rozumné peníze.
Venku je snad tisíc stupňů, moje milovaná ledová káva na stole se pomalu proměnila v teplou kávu a podle všech modelů počasí to vypadá, že to jen tak brzy neskončí. Představa cestování s větrem ve vlasech (které tedy nemám, čili vítr bez vlasů) začíná být lákavější než všechny klimatizace dohromady. A pak při hledání prima ojetiny pro vás natrefím na tento unikát, s německou střechou, aero kryty za sedačkou a tajným kufrem. S roletou. Neskutečné, tohle by mne opravdu bavilo. Pojďme se na něj podívat společně.
Levný kabriolet od Renaultu v designu Porsche?
Popravdě mne na tom autě zaujalo nejprve to, že to vlastně není kabriolet, a titulek je v tomto případě malinko zavádějící. Tedy, jak se to vezme. Mégane Cabrio byl opravdu kabriolet, s místem pro dva vzadu. Jako u všech malých kabrioletů to bylo spíše nouzové a spíše pro děti, ale sednout se tam zkrátka dalo. Tento konkrétní kousek z našeho spřáteleného webu věnujícího se zachovalým vozům nedávné historie je však od prvního pohledu roadster. Renault Mégane Roadster. Vyráběli to vůbec?
A část za předními sedadly má dokonce zakrytovanou elegantními aerodynamickými „boulemi“ ve stylu Porsche Speedster. Vzhledem k tomu, že i Speedster býval často ve stříbrné barvě, je podobnost až zarážející. A skoro to vypadá, jako by si někdo „malého Speedstera“ chtěl vyrobit. Za zlomek ceny, pochopitelně. A nikoli s šestiválcem vzadu, ale se čtyřválcem vpředu. Pochopitelně chlazeným kapalinou. Ano, 140 koní není nic extra, ale tady je možná ani všechny potřebovat nebudete.
Styl a šarm za dostupné peníze
Protože co si budeme povídat, tenhle „Rencek“ je především o stylu a francouzském šarmu. A toho má myslím vcelku dosti, mimo jiné i díky zmíněné „konverzi na Porsche Speedster“. Druhého takového na českých silnicích 100% nepotkáte. Navíc, ten „aerobox“ za sedadly má ještě další výhodu: místo sedaček je druhý zavazadlový prostor, krytý – posuvnou roletou. Podobnou, jako má obchod s potravinami za rohem u vás v ulici. Když jsem to poprvé viděl, musel jsem se smát. Ale praktické to je na milion procent.
S partnerem či partnerkou ve dvou, s taškami na delší dovolenou? Tady absolutně žádný problém. A ještě jedna zajímavost zvyšující přitažlivost tohoto modelu: stahovací střechu (dle popisu bezchybně fungující) má na svědomí německý specialista Karmann, který se mj. staral o kabriolety i pro VW. A ten střechy opravdu umí. Jak vidno, Francouzi nečekaně pragmaticky uznali, že někdo je v tomto oboru lepší, a celou mechaniku i s elektronikou přenechali Karmannu. Za „odměnu“ je potom plaketka na dveřích.
Tak co myslíte, dával by takový malý Speedster smysl? Prodejce si jej cení na zhruba 150 tisíc v přepočtu. Se 148 tisíci na tachometru a bez stopy koroze to vypadá na mnohá další (horká) léta. A díky stahovací střeše i řadu let, od zimy do zimy. A potenciál, že jej jednou prodáte minimálně za ty samé peníze, s ohledem na „Speedster“ provedení.