Ikonický pořad s moderátorem, který měl smysl pro nadsázku. Vrací se, ovšem jestli nás dostane, je opravdu nejisté. Má jiný název.
Nechci být špatným prorokem, ale myslím si, že tady platí jedno staré pořekadlo. Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Nejsem žádný filozof, nechci rozebírat význam uvedeného rčení. Chci jen říct, že pokud tady byl před několika lety úspěšný pořád o autech, jeho téměř identická kopie nezaručí, že bude stejně úspěšný. Chcete slyšet bombastickou zprávu? Legendární automobilová reality show Pimp My Ride se vrací na obrazovky!
Pořadů o autech a o tuningu je hodně. Jeden byl unikátní
Není to pravda ale zcela. Faktem je, že se podobná show vrátila, tentokrát pod záštitou streamovací platformy Netflix. Podobná, ne stejná. Diváci, kteří si pamatují původní verzi vysílanou na MTV před dvaceti lety, se mohli těšit na modernizovanou verzi. Ta slibovala stejnou dávku extravagance a humoru, jakou si show získala svou původní popularitu. Nicméně fanoušci rappera Xzibita, který původně pořad moderoval, jsou tentokrát zklamaní. Xzibit v novém formátu není.
Nová verze se jmenuje Resurrected Rides, česky Káry znovu zrozené, a v první sadě nabízí osm epizod. Ty jsou k dispozici na Netflixu od 24. července. Pimp My Ride byla jednou z prvních automobilových reality show, která se stala hitem po celém světě. Pořad debutoval v roce 2004 a přitáhl diváky svým jedinečným konceptem. Ten spočíval v opravě a úpravě starých a opotřebovaných aut na extravagantní vozy plné unikátních modifikací.
Původní show běžela na stanici MTV šest sezón, pak byla v roce 2007 ukončena. Show byla známá svou nadsázkou a extrémním přístupem k tuningu, který často hraničil s kýčem. To však bylo součástí jejího kouzla. Formát pořadu byl jednoduchý, ale účinný. V každé epizodě bylo vybráno jedno auto, které se nacházelo v žalostném stavu. Tento vůz byl následně přivezen do specializované dílny, kde prošel kompletní renovací a úpravami.
Auto po úpravě odpovídalo charakteru majitele. Xbox na palubě
Ty odrážely osobnost a zájmy majitele vozu. Až do páté sezóny měla na starosti tyto úpravy renomovaná dílna West Coast Customs, po ní převzala tuto roli společnost Galpin Auto Sports. Každé auto bylo přetvořeno na něco zcela jedinečného. Ať už šlo o extravagantní laky, neobvyklé doplňky, nebo technické vychytávky. Ty sice velmi často neměly praktické využití, ale působily na diváky impozantně.
Jedním z klíčových aspektů, které Pimp My Ride odlišovaly od jiných pořadů, byla právě ta kreativita a nadsázka. Diváci mohli vidět automobily s vestavěnými herními konzolemi, speciálními audio systémy, obrazovkami v kufru, nebo dokonce sušáky na prádlo v zadní části auta. Show inspirovala k vytvoření několika mezinárodních adaptací, včetně verzí v Británii, střední Evropě, Brazílii, Indonésii a pobaltských zemích.
Dvakrát do stejné řeky? Tohle (ne)může vyjít, bude to lepší?
Vedlejší produkty jako „Trick My Truck“ se také objevily na sesterské stanici CMT. To svědčí o velkém vlivu, který Pimp My Ride měla na automobilovou kulturu a televizní zábavu té doby. Nicméně show nebyla bez kritiky. Někteří účastníci později vyjádřili nespokojenost s tím, jak byly některé renovace přeháněny, nebo dokonce fingovány. Jen pro účely show. Kritici také poukazovali na to, že mnoho úprav bylo čistě kosmetických.
A že mechanické opravy byly prováděny pouze v minimální míře, aby auto bylo schopné jízdy. Jasně. Ale to je televize, to je MTV! S tím se muselo počítat. Výkonným producentem je Rick Hurvitz, který stál za produkcí původní show. To sice naznačuje, že se můžeme těšit na podobný styl a atmosféru, jakou jsme znali z původní verze, ale bohužel není tomu tak. Podle mne ne. Pár dílů jsem viděl a musím říct, že mě show nějak nenadchla.
Chybí tomu šťáva, chybí tomu právě taková ta uvolněná nadsázka. Za mě je to moc křečovité. Všichni se moc snaží a je to na tom vidět. Nelíbí se mi pořád, nelíbí se mi až na jednu výjimku auta, která jsou na konci jako finální. Za mě je to jen pokus, jak vytěžit kdysi úspěšný formát.
Pimp My Ride to není. Jestli to je problém, ukáže sledovanost
Možná proto Xzibit už není součástí, není na placce. Asi věděl proč. Tady by nešlápl podruhé do stejné řeky, ale poprvé do pořádného lejna. Miluju auta, jsem schopný dívat se snad na všechny pořady kromě Autosalonu na Primě a Světa motorů, s výjimkou reportáží a testů Tomáše Dusila. Tam palec nahoru, pane kolego! Ale Resurrected Rides se mým novým oblíbeným pořadem opravdu nestane. Třeba ale budete mít na věc jiný názor. Už jste ho viděli?