Devadesátá léta byla dobou rozmachu obchodu s ojetými auty ze západu. Jinak tomu nebylo ani v případě vozů Volswagen Passat, které se těší velké oblibě i dnes.
Přestože v dnešní době je sledování zábavných pořadů v televizi pro mnohé spíše minulostí, v 90. letech se těšilo velké oblibě. Byla to doba, kdy vznikalo velké množství seriálů. Do televize se také díky otevřenému trhu začaly dostávat reklamy na zahraniční zboží. Rozvíjela se také vizuální technika, a proto producenti reklam začali experimentovat s různými triky.
Reklama z budoucnosti
Kromě využití zajímavé a často lehce zapamatovatelné hudby bylo velmi oblíbeným prvkem v reklamách využití futuristických prvků. Důvodem bylo to, aby tvůrci v divácích vzbudili dojem, že se jedná o výrobek téměř z budoucnosti. Stejně tak tomu bylo v reklamě právě na Volkswagen Passat B5. Nutno ale podotknout, že v představě budoucnosti bydlení se tvůrci až tak nezmýlili. Nemyslíme tím procházení autem jako duch, ale spíše technologie.
V dnešní době se do povědomí veřejnosti dostávají pojmy jako IoT (internet věcí) nebo chytrá domácnost. To je také koncept, který byl využit i v této reklamě. I přestože v dnešní době nám může reklama přijít právě použitím těchto prvků úsměvná, ve své době to byl trhák. V devadesátých letech totiž dovozové zboží nebylo tak běžné, obzvlášť pokud se jednalo o automobily. Proto i tato reklama na tehdejší diváky zafungovala a měla na ně opravdu wow efekt.
Volkswagen Passat B5
Tohle velmi pohodlné, ale dobře vybavené rodinné auto vzniklo v době, kdy se koncern Volkswagenu snažil ukázat, že se jejich vozy mohou vyrovnat i vozům dražších značek. I s odstupem času je nutno říct, že se jim to povedlo. Tento model se vyráběl od roku 1996 až do roku 2005 a na českých silnicích jej můžete vidět i dnes. Důvodem je totiž jednak jeho výdrž, pohodlnost, ale také velké množství dostupných variant. Díky ním i vozy, kterým pomalu táhne na třicítku, neztrácejí své fanoušky.
Devadesátá léta byla kromě obrovského boomu v dovozu ojetých aut také ve znamení spojení koncernu Volkswagen s českou Škodovkou. Spolupráce Volkswagen a Škoda už byla dopředu vyzkoušená. V roce 1987 totiž německá automobilka testovala možnost využití svých motorů do aut Škoda Favorit a jejich licenční výrobu. Není tedy překvapením, že toto spojení bylo už dopředu předurčeno k úspěchu. Spojení těchto koncernů má jak své fanoušky, tak odpůrce.
Jak se vám reklama líbí?