To, že to zkrátka někdo v koloně nevydrží se občas stane. Obchodní schůzka, čekající partnerka, důvodů se najde mnoho. Koho ale nečekáte, je policie. I když se postaví za vás.
Vlastnictví drahých a sportovních aut vede u některých jedinců k zajímavému posunu v mysli, spočívajícím v pocitu absolutní nadřazenosti nad okolním světem. A nad ostatními řidiči. Nevím, jestli to nějak souvisí s rychlostí (a tedy úprkem od reality) nebo výší konta dotyčného, ale nějaká souvztažnost tam možná bude. A vypadá to, že čím dražší a rychlejší, tím více odtrženo od reality. „Mám super káru za x mega, tak tady nebudu čekat jak nějaká socka!“ A McLaren je už velmi slušný supersport, a opravdu za „x mega“. To se na to podívejme.
McLaren je velmi speciální záležitost
Pravdou je, že britský supersport není úplně nejběžnějším zjevením na silnicích, mnoho patřičně bonitních klientů dá nakonec přednost známým a populárním značkám, které jejich bohatství a dobrý vkus při volbě automobilu hlásají „na první dobrou“. A nikdo se nemusí ptát při ryze pánských diskusích, co je to vlastně za auto a proč si dotyčný nekoupil raději Porsche. Samozřejmě, klasika ze Stuttgartu, stejně jako italský hřebec z Maranella nebo býk ze Santa Agaty je v tomto směru „transparentnější“. Mám na to, dokázal jsem něco, můžu si to dovolit. A všichni to vidí.
Vlastnictví McLarenu je v tomto ohledu poněkud diskutabilní. Samozřejmě, je to pořád supersport nejvyšší třídy, navíc s bohatou historií z Formule 1. Po stránce techniky není diskuse o tom nejlepším, co je k mání, ať už zvolíte „základní“ model 720S, Arturu, či poněkud ultimátnější McLaren Senna GTR nebo opravdu extrémní Solus GT, blížící se i svým vzhledem produkci švédského Koenigseggu. S každým modelem dostanete vrcholný produkt britského inženýrství.
Historie spjatá s Formulí 1. Pro někoho denní chleba
A může vás těšit (a hřát), že v konstrukčním oddělení mohou být pomyslné „výkresy“ (pochopitelně v CAD provedení) uloženy jen o složku vedle aktuálního modelu Formule 1. Kdo to může prohlásit o svém autě? Podobné myšlenky měl možná řidič z našeho videa, stojící (stejně jako všichni ostatní) v tunelu v australské Victorii. A protože „piloti Formule 1 přece nečekají“, nečekal na nic ani on a vydal se předjet celou, pomalu se posunující kolonu. Je to v Austrálii, čili se jezdí vpravo – a on tedy kolonu spíše podjížděl, než předjížděl, podobně jako kdyby u nás jel v pravém pruhu.
I v Austrálii jsou pochopitelně tyto pruhy vymezeny pro záchranné složky, což je ostatně patrné z šikmých čar. Náš „formulový pilot“ si toho byl pochopitelně také vědom, přesto se rozhodl pro pomyslné vztyčení prostředníčku všem čekajícím. K jeho smůle však ve vedlejším pruhu čekal a popojížděl „skrytý“ bílý policejní Passat. Zbytek si asi všichni domyslíme. Předpokládáme, že majitele McLarenu 720S nebude několik set (popřípadě tisíc) dolarů příliš mrzet, trestné body a záznam do karty řidiče budou možná větším trestem.