Často se říká, že nad opilými lidmi bdí celá armáda strážných andělů. A zdá se, že v nábožensky založeném Polsku to platí dvojnásob. Když se podíváte na obrázky Astry Cabrio, kterou náraz do stromu doslova roztrhl na dvě poloviny, těžko uvěříte tomu, že čtyřicetiletý řidič z nehody vyvázl jen s několika škrábanci a modřinami. A pravděpodobně také s doživotním zákazem řízení – policisté, kteří na místo krátce po nehodě dorazili, mu totiž naměřili tři promile. Z lékařského hlediska jde o vážnou otravu alkoholem, která mohla Poláka za určitých okolností i zabít, aniž by musel nabourat.
Řidiče zachránilo, že neměl pás
Pravda, Oper Astra Cabrio se netěší pověsti nejbezpečnějšího auta pod sluncem, ale tohle po nehodě vypadá spíše jako zmačkaná plechovka než jako něco, co bývalo dopravním prostředkem. Jediná jakž takž zachovaná část vozidla jsou zadní světla a kufr, zbytek je totálně zničený. Řidiče pravděpodobně zachránilo, že jel právě kabrioletem, a že za jízdy nebyl připoutaný. Náraz jej totiž podle policistů doslova vystřelil z auta a jeho pád ztlumilo křoví, kterým proletěl. Pokud by byl připoutaný, nebo pokud by jel klasickým vozem se střechou, nehodu by nemohl přežít.
Až dva roky vězení
I přesto může mít pro nezodpovědného řidiče nehoda velmi nepříjemné důsledky. Za řízení pod vlivem alkoholu mu hrozí kromě vysoké pokuty také dva roky za mřížemi a zákaz řízení na deset let. Ten může být za určitých okolností prodloužen, neboť obnovení řidičáku je v Polsku v podobných případech podmíněno úspěšným absolvováním psychiatrické protialkoholní léčby a dobrozdáním ošetřujícího lékaře.
Polské úřady nicméně proti alkoholu za volantem postupují stále přísněji, a tak je v tomto případě více než pravděpodobné, že dojde i na trest odnětí svobody. Otázkou zůstává, zda půjde o podmíněný či nepodmíněný trest. Kromě počtu promile bude v tomto ohledu záležet také na dosavadních záznamech řidiče.