Policie se marně snažila zastavit Teslu na dálnici. Jela 110 km/h a řidič za volantem spal

Nechtěně usnout za volantem se řidiči občas stane a končí to většinou nehodou. Jeden ignorant si ale za jízdy schrupnul záměrně.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Automobily značky Tesla už nepůsobí v našich končinách jako zjevení. Elektromobily s bizarním vzhledem a podivnými tvary se staly součástí evropského provozu. Nadšenci pro elektromobilitu je považují velmi často za ty nejzdařilejší, a pokud na ně mají rozpočet, kupují právě je. I přes svou rozšířenost však může tu a tam Tesla vzbudit opravdu velkou pozornost.

Elektromobil zvládá jízdu v režimu autopilota. Je to risk!

Jako se to stalo před časem v Německu, kde si policie všimla Tesly a v ní spícího řidiče! Dálniční hlídka zaregistrovala, že v jednom z aut je pravděpodobně spící řidič. V obavě o jeho zdraví a bezpečnost se rozhodli vozidlo jedoucí rychlostí asi 110 km/h zastavit. Z rozhodnutí se stal však docela nebezpečný a zdlouhavý pokus o zpomalení vozu. Situace se stala bizarní, když policisté potřebovali k úspěšnému zastavení Tesly asi čtvrt hodiny.

iZdroj fotografie: Tesla

Navzdory použití světelných a zvukových signálů řidič nereagoval. Vůz jedoucí v režimu „Autopilot“ se nesnažil reagovat na policisty provádějící činnost. Další kuriozita – řidič se po zastavení vozidla choval, jako by byl pod vlivem drog. Bavorská policie neuvedla, jestli toxikologické testy odhalily přítomnost omamných látek, které by mohly zhoršit schopnost řídit. Pětačtyřicetiletý řidič spal se sklopeným sedadlem a rukama podél těla, ne na volantu.

Spát za volantem a cíleně obelhávat systém je hloupé!

Jak je to vůbec možné? Ukázalo se, že před tím, než usnul, aktivoval řidič režim „Autopilot“. A na volant připevnil závaží. To oklamalo senzory umístěné na volantu. Aby Autopilot fungoval nepřetržitě, musí mít řidič ruce na volantu, závaží simuluje právě ruce na volantu. Auto „si myslí“, že řidič drží volant. Je to extrémně nebezpečné, jakkoli jsou automobily Tesla z hlediska autonomního řízení vyspělé, nejsou zcela autonomní.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Minimálně v evropských podmínkách není legislativa, která by zbavovala řidiče odpovědnosti. Je to vždy člověk, který sedí za volantem, kdo zodpovídá za jedoucí automobil. V případě nehody, o které by řidič ani nevěděl, by byl viníkem jen a jen on. Po zásahu policisté předali případ k došetření. Řidiči byl odebrán řidičský průkaz a další jeho osud byl vložen do dikce správních orgánů.

Co na spánek za volantem říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články