Evropská unie si opět došlápne na řidiče osobních aut. Omezí jim rychlost na dálnici a znovu je nažene k lékaři a na úřady.
Není to tak dávno, co jsme informovali o plánovaných změnách v oblasti řidičských oprávnění. Týkalo se to skupiny B a novinek, které mají zásadní dopady na řidiče v Evropské unii. Tyto změny mají přispět k ambicióznímu cíli Evropské unie snížit do roku 2050 počet smrtelných dopravních nehod na nulu. Když si to člověk takto přečte, ví, že je to nesmysl. Ve vší úctě ke každému člověku a s přáním, aby skutečně nezemřel nikdo na silnicích zbytečně.
Každé úmrtí na silnici je zbytečné. Bohužel zamezit tomu nelze
Jenže to nejde. Nicméně v rámci těchto nových opatření jsou navržena omezení, která mohou značně popudit řidičskou obec. Což se také děje. Navrhované změny, které představuje výbor pod vedením francouzské ekologické političky Karimy Delli, rozdělují řidičský průkaz skupiny B do více podkategorií. První kategorie je určena pro začínající řidiče a klade na ně omezení spojená s hmotností vozidla, které mohou řídit.
Noví řidiči by nemohli řídit vozidla těžší než 1,8 tuny. Dalším výrazným omezením, které by mohlo ovlivnit miliony mladých řidičů, je návrh snížení maximální povolené rychlosti. To by mělo probíhat na dálnicích, s omezením na 90 km/h pro výše uvedenou skupinu začínajících řidičů. Nesmysl, samozřejmě. Vše by vedlo nejen ke snížení plynulosti a efektivity na dálnici, ale také by to zvýšilo riziko dopravních nehod.
Že jsou instituce EU skutečně plné idiotů a absurdních nápadů, pak dokládá další z fantasmagorických myšlenek. Mladí řidiči by měli být omezeni v tom, kdy mohou řídit. Podle plánů Komise by noví řidiči nesměli řídit od půlnoci do 6:00 ráno. Toto omezení může způsobit problémy těm, kteří například chtějí na dovolenou. Nebo potřebují cestovat v ranních hodinách. Nebo prostě jen chtějí někam jet. Evropští politici by mohli začít používat mozek k přemýšlení.
Zakazovat, ždímat, týrat a omezovat. Nic jiného EU asi neumí
A to stále není všechno, návrhy Komise zahrnují také tvrdší tresty za případné dopravní přestupky. Pořád ale nejsme na konci výčtu absurdních nesmyslů. Změny v oblasti řidičského oprávnění nejsou výhradně určeny pro mladé řidiče, ale také pro seniory. Podle nových návrhů by řidiči nad 60 let měli obnovit své řidičské průkazy každých sedm let, řidiči nad 70 let každých pět let a řidiči nad 80 let každé dva roky.
Celkově se zdá, že navrhované změny řidičského oprávnění vyvolávají polemiky, slušně řečeno. Normální občan má pocit, že se mu politici vysmívají do obličeje. Což se vlastně děje, nevýhodou je, že chudý občan s tím v zásadě nemůže nic dělat. Evropští politici EU nemají motivaci zrušit, přišli by o milionové platy a doživotní renty. A aby si své peníze zasloužili, zásobují nás stále absurdnějšími nařízeními a zákazy.