Nový rodinný hatchback nabízí sílu supersportu a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Cena? Překvapivě nízká

Za cenu vybavené Škodovky nabízí čínská značka sílu supersportu a relativně slušný dojezd. Že jde o elektromobil, je pouze detail.

i Zdroj fotografie: MG
                   

V určitém okamžiku života motoristy nastane zlom spojený se založením rodiny. Pokud člověk nemá dostatečné finanční zázemí, musí se zbavit sportovního stroje, se kterým dosud jezdil. A přesedlat na auto, do nějž složí kočárek a manželku. Přechod na rodinnější model obvykle znamená, že řidiči mohou zapomenout na sportovní výkony. Za takové si musí připlatit a sáhnout po prémiových značkách. Skutečně? Ne nutně.

S věkem přichází moudrost a rodina. A odchází sporťák

V některém okamžiku života řidiče nastane klíčový moment spojený s přechodem na rodinný život. Pokud si to finanční situace žádá, musí se rozloučit se svým sportovním vozem, který ho doposud provázel. Nastává čas přestoupit na automobil, kam se vejde kočárek a manželka. Většinou se v takovém případě zdá, že sportovní výkony jsou minulostí. Abychom si užili výkonu, často musíme sahat do hlubších kapes a vsadit na prémiové značky.

iZdroj fotografie: Pexels

Ale je to opravdu tak? Možná ne. V Evropě se objevila značka, která nabízí sportovní rodinný hatchback za skvělou cenu a s výbornou výbavou. Tedy objevila, ona tu byla už řadu let. Teď se takříkajíc vrátila. Je to MG. Tato britská společnost dnes funguje s podporou finančního giganta Saic. Díky svým jednoduchým modelům si získala příznivce po celé Evropě a s čínským kapitálem v zádech se stala hrozbou nejen pro známou rumunskou značku. Nejzajímavějším modelem od MG je překvapivě sportovní verze.

Čínská značka sází na historii, zákazníci ji považují na britskou

Navzdory ceně přes milion Kč má šanci stát se hitem. Jedná se o MG4 Electric XPOWER, který je jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu. A to i přes to, že nabízí sportovní charakter. A co dostane řidič za své peníze? Nebude muset obětovat dlouhý dojezd, ani kvalitu zpracování. MG4 Electric v základu stojí od 779 960 Kč. MG4 XPOWER disponuje dvěma elektromotory, které dohromady generují úctyhodných 320 kW (435 k) a točivý moment 600 Nm.

Našli unikátní Mercedes 500 SEC AMG, prášilo se na něj 17 let v garáži. Má V8 6.0 litru a jede jak z praku

Vůz je poháněn 64kWh baterií, která mu poskytuje dojezd až 385 km. To znamená, že zrychlení na 100 km/h zabere pouze 3,8 sekundy. A jak již bylo prokázáno během testů, výkon tohoto vozu se rovná, či dokonce překonává některé z nejsilnějších sportovních vozů na trhu. Pro dobíjení můžete využít rychlonabíjecí stanice, díky nimž baterii z 10 % na 80 % nabijete za pouhých 26 minut. Pro rodinné potřeby nabízí MG4 XPOWER čtyři jízdní režimy: ECO, Normal, Sport a Snow. Ve dvou posledních se oba elektromotory spouštějí současně, což zajišťuje ještě větší výkon.

Design vozu je elegantní a moderní a matná zelená barva mu dodává atraktivní vzhled. MG se údajně podařilo stvořit elektromobil, který s přehledem může konkurovat legendárnímu Golfu GTI. Při akceleraci na 100 km/h zvládne tento vůz stovku za supersportovní čas. Přispívá k tomu také funkce Launch Control, jež optimalizuje trakci. Dále je zde tvrdší odpružení o 25 % a brzdy s čtyřmi ventilovanými kotouči. Vpředu 345 mm a vzadu 340 mm.

iZdroj fotografie: MG

Model rovněž disponuje režimem Tracking Mode, který umožňuje měřit časy na okruzích, sledovat G-síly a analyzovat jízdní chování. Všechny informace jsou přehledně zobrazeny na 10,1palcové obrazovce přímo před řidičem. Ohledně Česka se zatím v rámci uvedení na trh nic neví. Spekuluje se o ceně lehce přes milion korun, porovnáním se zahraničím. V ceníku na oficiálním českém webu značky tato silná verze MG zatím chybí.

Koupili byste si ho?

Zdroj: MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
78 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články