Některé ovladače ve voze je dobré hned nevypínat, zejména pokud ten vůz má 710 koní. Video z vaší jízdy pak nebude další do sbírky trapasů s Ferrari.
Mít peníze na Ferrari ještě neznamená umět ve Ferrari jezdit. Své by o tom mohl vyprávět i jeden náš nejmenovaný moderátor, proslulý zálibou v rychlých a exkluzivních vozech. Pojďme ale k videu: náš „hrdina“ s vytříbeným vkusem si udělal radost a koupil si Ferrari 488 Pista. Skvělá volba, italský supersport se vším všudy, stylový a testosteronem nabitý. Potud vše v pořádku. Jen je potřeba vědět, k čemu je v autě jaké tlačítko. Tohle video si nenechte ujít.
U žádného průšvihu nesmí chybět kamera
Podle dostupných informací si na svoji první cestu za volantem vozu se vzpínajícím se ořem ve znaku domluvil s kamarádem, aby jej u toho natočil. Chápejte, koupíte si poslední model Ferrari v té neklasičtější rudé barvě, tak pochopitelně chcete, aby o tom všichni věděli. A hodláte touto novou skutečností nakrmit „socky“, neboli sociální sítě. Váš „instáč“, neboli Instagramový účet zčervená blahem, až na něm bude toto akurátní video s italskou V8 kapotou. Nebo taky možná ne.
Že slovo „možná“ se tady proměnilo v „určitě“, je z přiloženého videa nabíledni. Popravdě, zajímavý mohl být i telefonát, který probíhal těsně po nehodě směrem k prodejci a servisu Ferrari, od něhož jasně rudé auto před chvílí odjelo: „Haló, tady je Petr X., volám kvůli tomu autu, které jsem u vás před chvílí koupil“ „Ano? Je s ním něco v nepořádku? Chybí něco v dokumentaci, nějaký doklad?“ „Ne, nechybí nic, jen jsem ho před okamžikem rozstřelil a budu potřebovat odtahovku zpátky k vám“. Že po této větě bylo v telefonu prodejce již jen ticho, je nabíledni. Případně ono klasické: „Aaaaha. No, co už naděláme.“
Když „ESC OFF“ znamená „ESC vypnuto“. Úplně
Co totiž na videu vidět není je moment, který tomu celému předcházel. Majitel auta se chtěl údajně předvést a na chvíli tedy zpomalil, vypnul veškerou stabilizaci, aby následně přidal plyn. Zřejmě očekával, že zmizí v dáli za mohutného prokluzování gum a s patřičnou dýmovou clonou. S čím nepočítal je, že 710 koní přenesených nekontrolovaně na vozovku může ten vůz také roztočit. Od toho ty stabilizační systémy ostatně jsou. Jenže ikonický ovladač „Manettino“ na volantu Ferrari je tak snadné nastavit do polohy „ESC OFF“.
A tady „OFF“ znamená žel opravdu „vypnuto“. Úplně. Ostatně proto je kolem toho ten červený rámeček, aby to každý pochopil. A všude se uvádí, že tato poloha je pouze pro zkušené jezdce. Že když tohle vypnete, může jít o život. Evidentně ne každý to pochopil, možná to také mohli více vysvětlit u prodejce Ferrari. Na každý pád, o život tady nešlo, nicméně účet za opravu nebude tuším zanedbatelný. A náš hrdina za volantem pravděpodobně „ESC OFF“ hodně dlouho nezvolí.